Post-tenta-livet

Hej hej!
Här sitter yours truly efter veckor av superintensitvt plugg och avslutar sin sista skoluppgift för läsperioden. Jag undrar vad jag ska göra ikväll när jag inte behöver rabbla modala hjälpverbs olika betydelser eller adverbials olika semantiska roller. Jag skrev lingvistiktenta idag. Jag har nog aldrig pluggat så hårt och så intensivt som jag pluggat till denna tenta. Jag har suttit i skolan från åtta till åtta, lyssnat på föreläsningar till och från skolan, gjort gamla tentor i duschen och läst kurslitteratur till jag slagit igen ögonen varje kväll. I en och en halv vecka har jag varit totalt uppslukad av plugg inför denna tenta och nu är det liksom bakom mig. Det är alldeles tomt. Och ganska tråkigt. För trots dessa långa dagar och att jag igår var på gränsen till utmattning så har det varit roligt. I lingvistiken har jag upplevt något jag sällan, eller kanske aldrig, upplevt i skolan förut. Det har varit en sån ständigt känska av rolighet. Det har varit roligt, intressant och mind-blowing varje dag. När jag lämnat skolan efter tolv timmar har jag ändå kunnat tänka "gud, vad kul detta är ändå" och det är sannerligen unikt. Jag har liksom utvecklat en enorm passion för lingvistik och nu är liksom... kursen slut. Det känns så obeskrivligt trist och jag vet inte riktigt hur jag ska förvalta denna upptäckta passion. Vi får väl se vad jag hittar på. Det här skulle vara ett "haha, nu har jag påskledigt!!"-inlägg men det blev ju snarare ett "gud vad jag älskar lingvistik"-inlägg. Men det gör jag. Faktiskt. Mer än jag trodde. Så. Det jag skulle säga var: jag är praktiskt taget ute ur tentaperioden nu. Jag har skickat in en text om multigenerational sisterhood just och nu avslutar jag min hemtenta om stolthet och fördom. Sen är jag officiellt klar. KNÄPP KÄNSLA. Aaah, för många känslor!! Så ja, om någon vill hänga (eller om någon vill prata om lingvistik ;) ) - hör av er!!
Här är jag nu. Vad ska man göra med all denna lediga tid? I really dunno. 

Kommentarer
Postat av: Morsan

ut på isbanan och promenera , låna mina långfärdsskrillor eller varför inte åka lite skidor eller bäst vore om du ville komma hem och kramas lite med lilla mamma 😀
Bra jobbat tjejen! Du är toppenduktig
Puss 💋

2016-03-19 @ 08:52:15
URL: http://www.funnyhowtimeslipsaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0