Höstlista

1. Vad är det bästa med hösten?

Att luften är klar och kall, att allt känns mysigt och att skolan börjar! Man blir så peppad på allt när höstterminen drar igång.

2. Vad kommer du äta i höst?

Rödbetor i ugn med fetaost till och sen goda rotfruktssoppor med mycket grädde.

3. Vad kommer du dricka i höst?

Kaffe mest skulle jag tro.

 4. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?

Min refugees welcome-tröja, en härlig kjol och en nice kofta.

5. Vad gör du om dagarna egentligen?

Jag läser kurslitteratur, jobbar extra på Studenttorget, går på lite föreläsningar, pratar med tanter och engagerar mig i lite saker.

6. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?

Jag hade just börjat på lärarutbildningen och det var nervöst, läskigt och alldeles underbart. Jag var på stickjuntor och planerade höstens aktiviteter. Det mesta var väl ungefär som det är nu.

Den här boken hade jag i plugget ifjol ganska prick nu och den var så tråkig, uppenbarligen.
7. Vad läser du?

Ett gäng kurslitteraturböcker samt Ge det vidare av Egil Svartdahl och The Fault in Our Starts av John Green.

8. Vad tittar du på?

Ingenting just nu. Min bästa streamingsida lades ner så nu vet jag inte ens var jag ska leta efter saker att titta på. 

9. Vad var bäst med sommaren?

Oj, att den var så lugn och skön bara. Att jag har jobbat hela sommaren men att det ändå känts som en semester. Den veckan som lämnat bäst eftersmak var ändå när vi hade Internationella Vänskapsdagar i Arnemark men i allmönhet så var det bara en så skön och lugn sommar verkligen.

10. Vad har du för höstplaner?

Att läsa härliga trevliga böcker, att klara av skolan och att gå på stickjuntan så ofta jag kan. Ni ser ju vilket händelserikt liv jag har... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0