Norrbottensbroderiet

Kanske bara är jag som uppskattar min nya inriktning på bloggen men här kommer i alla fall ett hantverksinlägg igen. Nåja, igår var det studentdag i Luleå och ett helt knippe av mina favoritpersoner tog studenten. Det värsta med detta är att typ alla dessa gullon ska flytta söderut i höst för att gå folkhögskolor :( Snyft!! En av de som tog studenten var mitt hjärtas stjärna Linnea! Och eftersom hon ska flytta söderut och eftersom jag var sugen på att brodera något till henne så gjorde jag det! Jag ville göra något norrbottniskt, som en broderad förgät-mig-ej-symbol att ha på väggen i det nya hemmet och så. Jag satte mig därför, i sista minut som vanligt, med broderinålen framför några osedda Snadal-avsnitt och broderade ihop denna lilla tavla eller vad man nu ska kalla det. Jag gjorde den på frihand med hjälp av en bild jag tagit på en duk på Röda korset, haha. Den blev ju inte perfekt eller så men jag blev nöjd ändå! Det var svinkul och det roliga var att jag fick prova en massa olika tekniker för att få ihop blommigheten liksom. Jag fick lista ut hur man ska sy stygnen för att det ska se ut som blomblad och för att det ska se ut som ett åkerbär. Det var kul och lärorikt och nu har jag hantverksbloggat igen vilket gör mig glad. Nu ska jag gå på Svartöstadagen med Nathalie, tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Linnea Landström

assåååå får jag blir sponsor till din hantverksblogg :) lova att alltid skriva om dessa ting. du e mitt hjärtas stjärna och broderiet ska upp på varenda vägg jag kommer äga under hela min livstid!!

Svar: hahahaa älsk <3333
Denise

2015-06-20 @ 14:24:35
URL: http://linnealol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0