Sommarrapport

Hej bloggen! Nu är jag här igen. Sommaren går så fort men alltså ja, den regnar ju verkligen bort i år. Jag gör så lite men så mycket på samma gång känns det som. Ett som är säkert är i alla fall att jag är oförskämt utvilad och rofylld vilket ju är hur bra och nyttigt som helst. Jag jobbar regelbundna tider, läser böcker, cyklar och gör små utflykter. Det är så skönt att man kan göra små utflykter när man jobbar hela sommaren. Jag har varit på loppisdag i Råneå, kyrksöndag på Småskär, Isbrytarnas dag i hamnen och annat sånt där. Idag spontanåt jag och Jonathan frukost på Clarion för att peppa oss inför kommande arbetsveckor - så härligt livsnjutigt!! Och lite så känns sommaren detta år. Jag har tillbringat en massa tid i stugan på Kallaxön där jag läst böcker om Jonathans förfäder, ätit massa grillad mat och spelat en massa spel. Förra veckan var dock sommarens absoluta höjdpunkt - Internationella Vänskapsdagar i Arnemark. I fyra dagar var jag på läger där vi badade, umgicks, busade, samtalade om högt och lågt samt bara hade en sån där gemenskap som man borde ha jämt. Det var så fint och jag blir alldeles varm inombords när jag tänker tillbaka eller tittar på bilder. Älskade älskade människor, älskade älskade Jesus. Så! Det var en liten rapport. Lev väl! Lukta på älgörten! Ha det fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0