Jaha, undvikande av tentaplugg, återigen

Jaa, hörni. Härligt det här med tentaperiod igen. Det är ju dock min prime time as a blogger så det är ju "alltid nåt" antar jag. Just nu går livet ut på att förkovra sig i lingivistiska strukturer och nationalistiska strukturer på samma gång. Det är ganska jobbigt och irriterande att jag alltså ska ha två tentor samma dag samma tid men i två helt olika ämnen. Jag varvar därför syntax och morphology med lite primordialism och franska revolutionen. Helt ärligt känns det som helt skitsvåra grejer att plugga till och jag vet knappt om jag pluggar på rätt saker eller har rätt fakta. Det är väl så det är ibland. Som min pappa säger - det värsta som kan hända är en omtenta och det är ju inte så farligt. Jag finner väl nån slags tröst i det ändå. Skitans tentor när det är så mycket annat man vill göra. Typ läsa en massa böcker så man får kryssa lite i the reading challenge som hänger på garderobsdörren eller boka tvättstugetid! Vad jag längtar efter att få tvätta kläder. I fredags hade jag nåt flummigt seminarium som tydligen var betygsgrundade trots att det enda vi gjorde var att se ut som :p-gubben samt bråka om petitesser. Ibland är skolan underlig. På kvällen hängde jag och några polare hos Annette dock och det var riktigt kul. Vi spelade alias och åt choklad och sånt. Tjoho tjoho jag hade tänkt vara lite fashion blogger och lägga upp en photobooth-bild av lördagens outfit för den var helt fin. Jag hade på mig min tantbästis klänning, en vit blomkofta och Nathalies ribbade strumpbyxor. Bilden var dock lite för stel så vi struntar i det, ni kan ju föreställa er det istället om det nu skulle vara intressant. Idag har jag sen jag vaknat druckit lite kaffe och suttit i sängen i pyjamas och pluggat dvs sett ut ungefär som på bilden hela tiden, less och trött. Längtar tills tentorna är över för då går jag ut på praktik!!! Det kommer bli roligast någonsin!! Längtar så mycket. Jihapp, jihopp nu ska jag ta en liten promenad för att fånga dagen och sen fortsätta plugga. SUCK. Jaja puss och kram.

Kommentarer
Postat av: linnea

ja puss å kram å ja du äger och jag älskar när du bloggar :))))))

Svar: <3
Denise

2015-01-12 @ 15:49:37
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0