Tjoho, här är jag.

Hej hej bloggen! Ja, long time no see, förutom den lilla blogglistan jag gjorde häromdagen. Jag vet inte om jag har sagt det men jag bestämde mig för ett tag sen för att embracea min inre Hermione Granger/Rory Gilmore och kastade mig in i att plugga dubbla kurser under våren. Så ja, jag läser filosofi b parallellt med min lärarutbildning. Det är en himla dröm!!! Filosofi b är ungefär det roligaste jag har pluggat tror jag och speciellt etikkursen. Detta 200% plugg leder ju dock till att jag desto oftare sitter med näsan i kurslitteratur och sånt. Skickar med lite photoboothbilder på när jag läser etikböckerna ok. Nä men ja, det är kanske en förklaring till min frånvaro? Jag var ju också ute på praktik i fem veckor och det var så himla fint att bli bekräftad i att jag valt rätt. Jag älskade hela grejen med att hålla lektioner, fundera kring lärarrollen och sånt. Life!! Idag har jag micrat kaffe som var kvar från igår (ugh, så personalrummigt beteende) samt läst DN. De hade ett svinlångt reportage med Alice Bah Kunhke och hon verkar så gullig och klok. Vad mer? Jo, jag har fyllt tjugo! Och jag har firat bokrean, min favorithögtid. Jag läser en bok om Florence Nightingale just nu och det är intressant. Vi har börjat öva med kören igen och det är ju så himla recreational att sjunga i två timmar ibland? Jag blurtar ut random things om mitt liv men jaja det är ju min blogg. Hej hopp, hare bra kompisar. Vi kanske hörs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0