2015-lista

Roliga saker som hände 2015 utan inbördes ordning:
Blev kompis med Linnea och Sofia. 
Började sjunga i kyrkans projektkör.
Flyttade till ett förstahandskontrakt nära skolan.
Köpte en folkdräkt.
Fjällvandrade.
Satt i arkiv och läste om Luleås frikyrkohistoria.
Fick jobb på Studenttorget.
Var på Internationella Vänskapsdagar i Arnemark.
Att vi renonerade Arnemarksgården.
Att jag åkte hem till en twitterpersons farmor och fick en pelargonstickling.
Alla stickgruppsmåndagar.
Alla nattliga telefonsamtal med tantbästisen.
All tid jag tillbringat med personer jag älskar.
Att Svetlana Aleksijevitj vann nobelpriset i litteratur.
 
Tråkiga saker som hände 2015 utan inbördesordning:
Regeringen totalvände i sin flyktingpolitik och gjorde Sverige till ett osolidariskt land.
Att man blev mer och mer politiskt nedstämd hela året.
Att Luleå Kommun inte lyckades fixa ett rimligt härbärge.
En del personliga grejer men det mesta har löst sig.
Alla terrorattentant mot flyktingboenden.
Alla dumma politiska förslag om stängda gränser....
SAMTIDEN VAD DU VÄRKER I MIG.
 
 
Sammanfattningsvis: Det finns mycket roligt som hänt i mitt liv under det gångna året men jag har helt ärligt följts av ett ständigt olycksmoln. Det har aldrig gått att öppna en tidning, lyssna på ett radioprogram eller läst några tweets utan att man mötts av en så sargad och hemsk samtid där människor lämnar alla viktiga grundprinciper och sånt. Det finns inga ord för hur mycket den här världen behöver räddas. Kyrie eleison. Gott slut och så småningom gott nytt! 

Kommentarer
Postat av: Rosi

Listan på roliga saker var iallafall längre :) men jag håller med om det du skriver om vårt samhälle och allt fruktansvärt som händer.
Iallafall så är DU ett glädjeämne för mig och väldigt många andra människor.
Älskar dig och är så stolt över att få vara din mamma <3

2015-12-28 @ 19:14:43
URL: http://www.funnyhowtimeslipsaway.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0