Överlevnadsstrategier

Jag må vara en himla vinterälskare men den här tiden innan snön kommit ordentligt och det är mörkt jämt är svår att hantera. Det är mörkt när man vaknar, när man äter lunch, när man lägger sig. Det är så det känns i alla fall. För att orka mörkret krävs överlevnadsstrategier och jag tänkte typ punkta upp mina i ett blogginlägg för då har jag ju bloggat igen till Linneas glädje. 

Fyll termosen med kaffe innan du åker till skolan

Njut av den kalla friska luften

Sticka en massa sockar

Läs Lena Anderssons senaste bok

Våga vara spontan

Koka soppa på palsternackor och morötter

Läs på bussen

Möblera om

Prata i telefon med bästisen så ofta som möjligt
Öppet Arkiv:a Hela Kyrkan Sjunger 
 
Kramas hårt
Sov med värmeflasksnalle varje natt
Sjung i kör
Lyssna på Lantzkampen varje fredag
Tänd ljus i varje hörn
 
Det är lite så jag överlever tror jag. Nu ska jag kombinera det där med sockstickning och Hela Kyrkan Sjunger. Godnatt kompisar.

Kommentarer
Postat av: linnea

ja heja!!!!!!
åh ja måste läsa boken älskade första.

Svar: hennes dekonstruerande av kulturmannen e gold som vanligt
Denise

2014-11-21 @ 09:21:55
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0