10 till 1-listan

Ja! För att undvika att tentaplugga tänker jag fylla i en blogglista jag hittat nånstans. Bear with.

 

10 saker jag tycker om:

- Att bli hemskjutsad av ett pensionärspar efter kyrkan och få farbrorn att stråla med samtal om hundar.
- Att steka sparris i jättemycket smör och sen mala svartpeppar över det.
- Att skicka vykort när man är ute och reser.
- De numer utrotningshotade kolaskruvarna. Kom tillbaka till lösviktshyllorna! 
- Känslan av delaktighet.
- När man knådar bulldeg och sjunger på någon gammal läsarsång.
- Att traska in på Arnemarksgården, slänga på sig förklädet och sedan jobba non-stop i fyra dygn. 
- Oboy.
- Mitt tantgäng/arbetslag - speciellt när vi kommunicerar via blickar eller fnittrar under möten.
- När Luleå flödar över av feministiskt engagemang.

 

9 saker jag tycker mindre om:

- Patriarkatet.
- Tentaperioder.
- Att gå hem ensam på kvällen.
- När folk är sjuka.
- Utvecklingen i Scandal-serien.
- PMS och allt sånt där.
- När det står alldeles för mycket disk på diskbänken.
- Att Ebba och Horace har skiljt sig.
- Att bränna kakor.

 

8 bloggar jag läser:

Tilde-Ristin
Linnea
Annette
Paulina
Josefin
Lilly
Andrea
Hanna

 

7 saker jag vill göra i framtiden:
- Undervisa i svenska och historia för en massa gymnasieelever.
- Äga en stor frys.
- Sticka en Weasley-sweater
- Fira många tanters hundraårsdagar.
- Cykla genom norra hamn till jobbet.
- Se att samhället skärper sig och slutar vara så strukturellt förtryckig.
- Nåt ashäftigt men jag vet inte riktigt vad ännu.

 

6 saker jag är rädd för:

- Ormar.
- Att mitt bankkonto ska bli hackat.
- Sverigedemokraternas stora stöd.
- Saknaden när folk dött. (Den är oftast jobbigare än att folk dör - ni vet himlen och det)
- Att såra folk.
- Att tappa bort hemstickade vantar.

 

5 platser jag tycker om att vara på:

- I kyrkan med tanter som kramas och dricker kaffe.
- Bergnäsets bibliotek i "min" soffa med favoritbibliotekarien.
- I Klöverträsk med familjen.
- Söndagsmiddag hos Lena och Hans med psalmsång och sällskapsspel.
- Arnemarksgården iklädd förklädet och nyckelbandet.

 

4 ord som beskriver mig:

- Tant.
- Feminist.
- Kristen.
- Tönt.

 

3 saker jag ser fram emot:

- Att åka till Paris med Kristin
- Alla aktiviteter i Arnemark i sommar.
- Att möblera i den nya lägenheten.

 

2 bra filmer:
VERONICA MARS-FILMEN VERONICA MARS-FILMEN

 

1 bra låt:
Them Heavy People med Kate Bush


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0