Semesterveckorna

Livet! Bloggen! Sommaren! Vad dessa tre ej går ihop. Jag har sommaren första och näst sista semestervecka just nu. Dessa två semesterveckor är intryckta här mitt i juli och det är ju rätt fint. Jag, pappa och Jonathan har varit i Lycksele och hälsat på farmor och köpt stolar. Jag har varit i Klöverträsk och ätit middag med favoriter runt hela bordet. Jag har haft mitt tantgäng på fika runt mitt köksbord - "Det är så underbart att vi kan umgås så här, du hade ju kunnat vara mitt barnbarn". Igår tog jag och Jonathan cykeln för årets bästa cykelutflykt! Vi trampade oss iväg från city, jämte e4:an, genom pitebyar fram till tantbästisens hus. När de fem milen var avklarade blev vi bjudna på vegetarisk paj, drack kaffe, pratade, tittade på garderobsskatter och hade några hemskt ägiga timmar. Livet snurrar på i allmänhet. Jag bakar kakor, gör te, vattnar blommor, läser litegrann, ser på tv och sånt. Cyklar, har mensvärk, pratar i telefon. Planerar läger, äter festivallangos, badar. Livin' life, livin' life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0