Året som gått pt. 1

Jag brukar sluta varje år med att istället för att göra en årsresumé bara svara på ett antal frågor om året som gått. Jag är som vanligt sent ute men vill helst skylla på hemsk himla PMS och sånt. Nåja.
Sex händelser som varit bra det här året?
1. I februari åkte jag och Jonathan till Sara i Stockholm. I några dagar diskuterade vi över köksbord, loppisfyndade, fikade med olika favoriter och gick på bokaffärer. Det var extremt fint. Jag fick träffa en så stor del av mina favoritstockholmare för livet har artat sig så roligt att mina kompisar med tiden växt ihop in i samma umgängeskrets. 
2. Något som år efter år lyfts upp som en punkt är Arnemark. Det är väl få saker jag skriver så mycket om här som Arnemark. Det är få saker som mitt hjärta slår lika hårt för som Arnemark. Min sommar tillbringades i Arnemark, från vårstädningen till församlingslägret i slutet av augusti. Däremellan ryms två läger, en midsommarkonferens, en dagledigsamling och städdagar, bakdagar och annat viktigt. Det är så bra där. Hur man tjattrar i kök med tantbästisar, krama fantastiska ungdomar, bakar bullar mitt i natten, knäskurar golv, sjunger sånger, gråter rörda tårar, hur det tycks vara omöjligt att bli trött när man är där. Att när man får frågan "men hur orkar du?" svara "Jag går på kaffe och den Helige Ande" och sedan springa upp på en estrad och berätta varför Arnemarksgården är det viktigaste jag vet och det stoltaste jag har. 
3. I år hände bland det sjukaste någonsin och det var när jag tog studenten. Min studentdag var det bästa jag varit med om. Jonathan sa att jag verkligen passade som student och jag vill sannerligen instämma! Att vara student är ungefär det roligaste jag gjort. Att börja morgonen med jordgubbar och studentvrål, att sedan lyssna på rektorstal, springa till skolan, vandra genom korridorerna en sista gång, att INTE FATTA vad som händer. Helt plötsligt står man på flaket och skriksjunger till alla låtar man sammankopplar med sina bästa klasskompisar. Jag hade en förstklassigt studentmottagning som mest såg ut som ett PRO-möte för jag hade samlat alla mina favoritpersoner (dvs mest pensionärer) på min baksida i Klöverträsk. Solen sken, jag kramades med alla jag älskar allra mest och hade det så himla himla bäst. Jag vill bara ta studenten. Igen och igen och igen. 
4. I somras var min familj i New York City! Det var så himla roligt hela tiden (förutom när jag var hungrig). Vi åt asgod mat eller okej vi åt på Subway sju gånger på nio dagar men det var ju jättegott! Plus att vi hann med besök på asgoda pizzerior och sånt också. Jag köpte lite fina kläder och någon fin bok men egentligen köpte jag så himla lite... Försökte mest att bara insupa atmosfären... På riktigt alltså. Jag försökte leka amerikan men det gick inte riktigt lika bra som det gick att leka britt i London. Mest av tiden drack jag nog milkshake i och för sig. Och tittade storögt på byggnader. Det roligaste var att gå omkring i lite avlägsna stadsdelar och således ramla in på oväntade platser. Vi åkte en dag till Washington också och då var vi verkligen turisternas turister och sprang runt till alla monument och sånt i hela staden. Det var en av de roligaste dagarna för det var lite som att vi lajvade National Treasure hela tiden. Vi myntade uttrycket "All I know about American History I've learned from National Treasure." och det kändes typ sant den dagen. Sist men inte minst så hade jag livets vackraste konstupplevelse på Brooklyn Museum när jag såg Judy Chicagos The Dinner Party och grät i fyrtio minuter. Hela Brooklyn Museum var så himla roligt och ungefär hundra gånger roligare än MoMa för att MoMa bara var... gubbkonst. Tråk tråk tråk. Ja, det var väl det. Det finns inget svårare än att beskriva nio dagar på ett bra sätt. Det var jättevärt i alla fall.
5. Den första september flyttade jag hemifrån och det var en rolig grej som hänt i höst. Att bo ensam är en grej som jag får omvärdera hela tiden men generellt sett så är det väldigt trevligt att bo i stan och att ha något eget. Jag har tillbringat många nätter med att baka sen jag flyttade hit och det är verkligen underligt men skönt med ett eget minikök. Jag har jättefin utsikt från fönstret men det drar kallt från fönstrena ibland och det händer att jag får för mig att det krälar ormar på golvet men det är sånt en fobiker får leva med. 
6. I september åkte jag och Jonathan med ett knippe jämnåriga och en stor bunt pensionärer till Vassijaure på vår årliga fjällvandring och det ägde, som vanligt. Denna punkt är en återkommande del av denna lista för Vassijaure är så himla upplyftande varje år. Jag pratade viktigheter i köket halva natten, vandrade långa turer på dagarna, var lekledare, höll i en andakt, stickade och hade alla mina favorittanter samlade under ett tak. 

Kommentarer
Postat av: Andrea

VAD SÄGER DU OM MoMA DET ÄR JU MITT DRÖMRESMÅL HUR HÄFTIGT SOM HELST JU SLUTA

Svar: hahahahahahahahahaha gubbeligubbgubb
Denise

2014-01-07 @ 14:55:52
URL: http://livesintechnicolor.blogg.se
Postat av: sara

<3

Svar: puss
Denise

2014-01-09 @ 21:34:09
Postat av: sara

ps ska sno denna lista

Svar: <3
Denise

2014-01-09 @ 21:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0