En nittonårsdag

Idag fyllde jag nitton år på jorden. Började dagen med att traska till skolan för att, passande nog, ha mina favoritlektioner - fonetik och language and culture. Jag lunchade med en klasskompis och fnittrade åt våra vokalljud. Skyndade hem för att hitta delar av mini-familjen i mitt trapphus. Vi stressfirade mig och åkte på studiecirkel. Det var fint och vi pratade om feministiska inriktningar och sånt. Jag känner så många kloka personer. Mina föräldrar bjöd sedan ut mig på middag så jag avnjöt en måltid på Pastabacken vilket var drömskt helt enkelt. Pasta och min älskade familj som ju befinner sig en bit bort mesta delen av tiden. Älskar dem massor. Resten av aftonen fikade min familj och familjen Bergström i min lägenhet. Vi satt ihopträngda på golv, i sängen eller runt fikabordet. Jag bjöd på en misslyckad tårta och en mix av min och mammas bakning. Jag hade födelsedagspyntat med ballonger och vimplar för att barnkalas är superskoj. Vi drack gott thé, beundrade min nya Jesus-brosch (en eminent present från Stina) och berättade barndomshistorier. Mina tanter har förresten varit de gulligaste i världen idag! De har ringt och sjungit eller skickat gulliga sms tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Vad vore jag utan mina tanter? Ingenting säger jag er. Nu är dagen över och jag somnar utmattad, såsom man oftast gör på födelsedagar. Utmattad men alldeles nöjd och glad. Jag har världens finaste personer runt mig. 

Kommentarer
Postat av: linnea

alltså bilden på hans!!!!!!!!!!! gulligaste jag har sett!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: hahahaha jag vet jag döööör
Denise

2014-02-22 @ 19:27:49
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0