Vad jag gör

För ett par dagar sedan köpte jag en begagnad praktiskt taget oanvänd kaffebryggare för en femtiolapp av en annan student. Det här således nu blivit obligatoriskt med det så pensionäriga kaffe på maten. En kopp kaffe och en kardemummabulle som pricken över i efter himmelska fänkålssoppor eller chili sin carnes. Det kulinariska välmåendet är verkligen på topp. Bortsett från att äta himmelsk mat och dricka himmelskt kaffe sitter jag ibland i skolbänken. Antingen försöker jag hänga med i förvirrande föreläsningar om skepticismproblemet eller sitter på knäpptysta seminarier och tvingas till rollen som klassens Rory Gilmore. Jag suckar över gubbar som tror att de är världens centrum och ständigt stör undervisningen med onödiga kommentarer eller skrattar med klasskamrater som vill bli nästa Arne Næss. Jag spiller chili på mattan, suckar åt diskberg och läser bra böcker. Här är mitt liv i gif:ar.

Kommentarer
Postat av: M

Tycker så mycket om din blogg. Du skriver så vettigt on nyanserat, särskilt om religion och kultur. En sak som jag undrar är var du står politiskt? Hoppas det inte är för personligt eller något.

Svar: Oj, det här är verkligen en så himla svår fråga för jag känner mig så oerhört oerhört vilsen. Verkligen. Jag vet inte. Jag kan varken identifiera mig som höger eller vänster för tillfället. Jag lutar åt båda hållen och inget håll på samma håll. Jag är superkluven. Jag får nog återkomma i frågan.
Denise

2013-09-22 @ 17:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0