En hemifrånflytt och bra vänner

Alltså jag har en hel sommars bloggerier att ta igen men det orkar jag inte nu. Men, today's news! Jag har flyttat hemifrån. I söndags åkte jag från församlingsläger i Arnemark, till Klöverträsk för att packa bilen full och sedan fölyttade jag in i det jag väl får kalla för min etta i Luleå. Jag har utsikt över vattnet, tio meter till teatern och oboy i skafferiet. Jag har bott här två dagar men trivs ypperligt. Efter fjällresan (åker äntligen äntligen på den årliga pensionärsfjällvandringen imorgon!) ska jag försöka få upp något på alla vita väggar och jag ska inhandla andra viktigheter. Just nu lever jag lite som det blivit bara. Det känns dock fint att se stickjuntekompisens bil från fönstret så man vet precis när man ska lämna lägenheten, att ha kompisar som gör läxorna på golvet och att vara nära saker för första gången i livet. Igår hälsade Linnea, Amanda, Magda, Anna och Jonathan på för att kolla in läget. Vi diskuterade londontapeten som mina hyresvärdar slängt upp på väggen (som min mamma slängt upp i vår hall, roligt sammanträffande), livet efter gymnasiet, fjällen och annat viktigt. Mina kompisar är bäst och kvällen avslutades med att skypea med Sebastian som flyttat i Frankrike. Så himla ypperligt första dygn i lägenheten. Idag hade jag min första dag på universitetet. Skitknäppt.
 
 

Kommentarer
Postat av: ☆ T-R ☆

cool tapet ;)

Svar: :)
Denise

2013-09-04 @ 14:02:34
URL: http://tilderistin.blogg.se/
Postat av: linnea

åhh älskar mig och dig

Svar: <333
Denise

2013-09-04 @ 21:32:08
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0