Sommer og skolefri

Det är sommar utanför och jag har svårt att hantera denna plötsliga sommar och skolfrihet. Jag vet inte riktigt hur man ska hantera att inte ha läxor i bakhuvudet eller att klä sig för 20 graders värme. Jag har glömt bort hur det känns! Jag försöker hantera det men det slutar med att jag huttrar omkring i Luleå efter ett en lördagsnatt, diskuterar filosofi tills sista bussen går, dricker oerhörda mängder coca-cola varje dag och glömmer bort allt vad tider att passa heter. Igår firade Annette sin födelsedag och vi åt goda kakor, satt på handdukar på gräsmattan i nattdaggen och lekte lekar. Annette är så himla bra och ägig, gillar henne massor. Dagarna till studenten blir alldeles för fort alldeles för få och jag gråter till Graduation med Vitamin C på helgerna och förstår inte att det här faktiskt händer snart. Jag dränker sorgerna i coca-cola och umgänge och nä, jag vet inte. Känns som att jag ska gå itu i förtidssorg periodvis faktiskt.
(Ang. rubriken: älskar Malin Reitan!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0