Don't call me girl, sir!

Nu har det hänt igen. Jag har sett en serie som totally blownat my mind. The Newsroom av himla Aaron Sorkin. Jag skriver detta inlägg i brutal affekt efter sista avsnittet på säsongen. Jag skrev en tweet för att sammanfatta mina känslor i ord och den löd så här: "herregudnejkanfolkslutavarakäraifelpersonerkanallaslutagörafelvadhänderwhatisthislife
vadgörjagjagkanintelevajagdörnusnartjanudöd" Hursomhelst, det är en briljant serie med lysande dialoger (det är på riktigt det allra viktigaste i serier för mig), intressanta karaktärer och karaktärsutvecklingar samt en himla spänning som alltså gud! hjärtat slår fort över nyheter. The news! Det är så spännande. Och jag sympatiserar så mycket med vissa karaktärer ena avsnittet för att i det nästa vilja kasta något i ansiktet på dem. Det är verkligen en serie med stuns och oerhört starka karaktärer. Och jag älskar det. Jag älskar det och jag gråter och jag skrattar högt och det gör lite ont i mig att säsongen är över. Men det är bra. Det är så himla bra. Och det här är ett inlägg i djup djup affekt men på riktigt. SÅ. BRA. Titta på den bara. Omedelbums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0