En annalkande studentdag

Imorgon tar jag studenten och jag kan verkligen inte på något sätt hantera situationen. Jag har gråten i halsen hela tiden. Jag har bakat tårtor, smörgåstårtor, kakor - allt! bara för att skjuta undan sorgen. Jag försöker inte att tänka på min skola, min klass, mina lärare eller min rektor för att inte brista i tårar. Jag lägger allt fokus på det praktiska för att få helt och hållet förtränga det som verkligen händer - avskedet. Jag tänker på skvarsår, platsglas, gröna liljor, tårtåtgång, busstider. Allt som inte innehåller känslor, tårar eller kärlek. För den kärlek jag känner till mitt gymnasium, min gymnasietid är så himla smärtsam och frammanar för mycket tårar och känslor för att det ska vara hanterbart. Avslut och avsked är det mest svårhanterliga jag vet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0