Roliga saker som hänt på sistone


Magda fyllde nitton så jag och ett gäng vänner tillbringade några timmar i hennes kök vid ett fullproppat fikabord. Vi dog fikadöden och diskuterade filosofiska dilemman och vår skolgång. Jag provocerade Isak med en socialdemokrattröja och vi kunde verkligen inte komma överrens om man skulle dödat en ung Hitler om man haft chansen. 
Igår traskade jag och Jonathan till filmpool nords lokaler för en filosofisk filmfestival. Vi såg the Truman Show i en biosalong med otroliga stolar (de gick att luta bak!) och sedan tillbringade vi några timmar med att diskutera filmen ur ett filosofiskt perspektiv. Ska man alltid söka sanningen? Är olycklig frihet bättre en lycka i fångenskap? Berövar vi husdjuren deras liv? Vad innebär människans ständiga sanningssökande? Gör sanningen oss fria? Och så vidare. Ikväll återkommer vi för mer film och fler diskussioner.
Även Josefin fyllde nitton och detta firades med huvudsbonadsfestligheter. Jag och Jonathan kände för att låta den avantgardiska ådran flöda och klädde våra kloka huvuden i vardagsföremål. Amanda sken i sin blå gloria och andra fantastiska hattar var Isaks foliehatt, Felixs kapsyl och Sebastians radioapa. Vi dansade till Telephone och YMCA och skreksjöng Don't Stop Believin'. Två födelsedagar och en filmfestival. Däremellan har jag läst Monika Fagerholm, smsat med Linnea på nätterna, skrivit brev och mejlat ilsket om dåliga vikarier.
 

Kommentarer
Postat av: Ella

Denise, jag såg dig en del på internet förr (lol i harry potter-sammanhang) och då var du mkt centerpartist och ansåg att Margret Thatcher var toppen om jag inte minns helt fel.
Bara hittade hit nyss och efter ha läst igenom din blogg känns det som om du ändrat politisk ställning! Du behöver inte förklara dig eller så, men det skulle vara spännande att höra hur du tänker/tycker eller nåt om detta. Om jag ens har rätt um

Svar: Men ooooh! Vilken rolig fråga. Verkligen. Så här: Jag tycker att Margaret Thatcher är toppen på många sätt men botten på andra. Jag älskar henne för att hon var väldigt sund och bra i vissa frågor + så himla rapp i käften klipsk och kvinna!!! i Storbrittanien!!! kvinna!!!! Storbrittanien!!! You get my point. Jag gillar till exempel hennes utläggning om klyftor (He would rather have the poor poorer, provided that the rich were less rich osv). Centerpartiet är ett vettigt parti eftersom jag skulle säga att jag är liberalt sinnad. Deras nya förslag om fri invandring - helt rätt. Jag är inte engagerad politiskt för att det verkligen inte passade mig att vara "begränsad" till ett parti. Jag hade svårt att skilja på mina och partiets åsikter tyvärr. Jag tycker dessutom att Alliansen inte längre är ett trovärdigt regeringsalternativ och att de behövdes för snart åtta år sedan men att de stannat av idépolitiskt och det är trist och sådana avstannade politiker vill jag inte ha i regeringen. Så. De viktigaste politiska frågorna är miljön och jämställdhet. Jag tänker därför rösta efter det parti som har bäst politik i dessa frågor när det blir val. Min socialdemokrattröja köptes på second hand framför allt i syftet att provocera, inte för att jag känner mig hemma i det partier. Alls. Hoppas det är lite tydligare nu, Ella!
Denise

2013-01-26 @ 16:31:40
Postat av: linnea

du verkar ha det fint och det känns bra för mig.
och våra nattsms är cirka det bästa som finns

Svar: gillar dig massor
Denise

2013-01-27 @ 14:32:53
URL: http://misslinnealoo.blogg.se
Postat av: sara

alltså älskar filosofiska bilden på jonathan

Svar: och sara jag älskar dig
Denise

2013-02-03 @ 22:51:30
URL: http://saprofyt.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0