Livsviktiga lärdomar

Min darling Linnea skrev för ett tag sen en kom ihåg-lista till sig själv på sig blogg och det gav mig lite inspiration som ledde till denna lista med livsviktiga lärdomar:
Gud finns.
Promenader rensar alltid huvudet.
Man kan alltid ringa Magda.
En dag tar jag studenten.
Bussresor är kvalitetstid.
Thé är livselixir.
Det finns alltid nåt att fira.
Kjolar gör en oövervinnelig.
Bodil Malmsten skriver.
Högstadiet är över.
Max är (nästan) alltid öppet.
Arnemark är bara en halvtimme bort.
Gilmore Girls finns i källaren.
Närhet räddar liv.
Röda läppar passar bra till revolution.
Leenden gör skillnad.
Man kan alltid vrida upp värmen på elementet.
Skurholmen är alltid nära.
Skolan är inte allt.
Det är aldrig för dyrt med cola.
Det finns alltid olästa böcker.
Ord tar inte slut.
Man kan alltid spela jazz på vinyl.
Patriarkatet bör krossas.
Hjärtat tål kärleken ändå.
Ibland ser jag ut som "från en annan tid".
På Condis finns jitterbuggarna.
Man bör läsa tills ögonen faller igen på nätterna.
Man kan faktiskt tycka om någon som i böckerna.
Man kan dansa till allt.
Det finns inga ormar under sängen.
Man kan titta på stjärnhimlen i timmar.
Jag har tantvänner.
Seinfeld ses bäst i sällskap.
Man kan alltid pyssla.
Det är aldrig fel att äta.
Man kan inte misslyckas med livet.

Kommentarer
Postat av: linnea

min älskade denise. du har så rätt så rätt så rätt.
"högstadiet är över"
"röda läppar passar bra till revolution"
"ord tar inte slut"
"man kan faktiskt tycka om någon som i böckerna"
jag gråter och fnittrar och pustar ut av lättnad i magen och bröstkorgen och axlarna.
du är hjältinnan i min saga.

Svar: <3
Denise

2013-01-22 @ 19:37:55
URL: http://misslinnealoo.blogg.se
Postat av: Amanda

å å å, Denise. när ska jag få nog av dig? aldrig någonsin tror jag för du och denna lista är precis vad jag behöver.

Svar: älskling gillar dig massor
Denise

2013-01-22 @ 22:28:41
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Hedvig

Blir typ tårögd. Så fint, så rent, så precis mitt i prick. Du är så bra Denise <3

Svar: Hedvig, du är en stjärna!
Denise

2013-01-22 @ 23:24:57
Postat av: anna

det där var sjukt bra och fantastisk. jag ska helt klart försöka mig på att skapa en liknande lista. kram!

Svar: åh vad fin du är
Denise

2013-01-23 @ 07:11:35
URL: http://arawkindofbeauty.blogg.se
Postat av: Agge

Vet inte var jag ska hitta ord för att beskriva det här och jag har ingen svensk ordbok och min mamma som är svensklärare sover och jag orkar inte tänka. Instämmer med föregående skribenter och vill nästan säga att jag älskar dig men vågar inte riktigt för det kan låta helgalet + att klockan är sen. PUSS

Svar: Ä L S K L I N G

låt oss känna denna kärlek till varandra forever du äger
Denise

2013-02-23 @ 03:05:15
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0