The Mimosa Master, the Angel and the Mask of Beauty

Detta livet! Vem har tid med en blogg? Inte jag i alla fall verkar det som. Vad håller jag på med? Ja, den som det visste. I lördags tillbringade jag min afton på ett café, ätande västerbottenspaj och lyssnande på Carola! Som det fånigt stora fan jag är var kvällen som ett enda stort skimmer. Att jag dessutom fick avnjuta aftonen med tre fantastiska kvinns vid mitt bord gjorde det inte precis sämre. Jag traskade hem till lägenheten med mamma, sade adjö till henne efter att pappa inspekterat och godkänt min mimosasallad (han är the mimosa master). Jag kavlade upp ärmarna och började bakade lussekatter i Carolaruset och det blev de bästa lussekatter jag någonsin bakat. Det måste ju varit en konsekvens av Carola. Tveklöst. Men åh, hon var så bra. Hon sjöng mest bara gospel och pratade om Jesus, det gillade jag. 
I söndags ringde väckarklockan och jag satte mig vid köksbordet och skalade tjugo ägg och hackade rödlök och drack kaffe. Det var ju nämligen jullunch på kyrkan! Vilken fröjd. Efter att ha lyckats forsla två skålar mimosa, skalade ägg, creme fraiche-blandning + en plastkasse julgott till Gammelstad med buss ställde jag mig i köket och vispade creme fraiche samtidigt som jag skalade av mig de fleecefodrade strumpbyxorna och vinterkängorna. Multitasking är min bästa käraste vän. Efter en fin adventsgudstjänst traskade vi en trappa ner och ah, min kära Barbro fixade så vårt bord fick ta för sig först! Avnjöt sedan årets första julbord med fyra av mina absoluta favoritpersoner. Drömskt. På kvällen gick jag på Händels Messias och äsch, det var skitbra bara. Igår sprang jag på Pingstkyrkans julspel innan jag skyndade mot min kära stickgrupp eftersom det var måndag och måndag innebär alltid alltid alltid stickgrupp. Det är bara en essentiell del av min tillvaro. 
För att färdigställa denna lilla livsupdate så bör jag väl berätta om denna dag. Jag bjöd Jonathan på lunch men jag misslyckades med brysselkålen vilket var den största besvikelsen på länge eftersom brysselkål är bland det godaste jag vet. Jag skyndade till skolan och pratade om David Hume och metaetik innan jag skyndade hem för att gå på julspelsrepetition! Yours truly ska nämligen spela ängel i Domkyrkan på julafton. Eftersom livet går som på Autobahn är det inte bättre än att jag skyndade vidare från Domkyrkan hem för att delta i ett chattseminarium. Jag läser en jätterolig kurs på distans som heter Skönhetens mask. Vi undersöker olika ideal och hur de påverkat synen på människokroppen, kläder och skönhetsideal genom århundradena. Stort tips till dig som söker en trevlig distanskurs någon gång. Alla böcker är verkligen jätteintressanta och jag lär mig en massa hela tiden. Det är en skön kontrast till filosofistudierna, verkligen. Well, detta var en update. Nu vet ni vad jag gör och nu är jag less på att skriva det här. Varsågod för min livsbeskrivning, som om bloggvärlden inte redan vore full av sådana. Låt mig sväva i ignoransens vind.

Kommentarer
Postat av: evelina

bloggvärlden må vara fulla av livsbeskrivningar men dina gör mig så himla glad och pepp och pigg och det är ju toppen!!

Svar: <333
Denise

2013-12-04 @ 00:18:26
URL: http://evelinamaria.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0