En sjukdomsonsdag

Är inne på den tredje sjukveckan men tvingar mig till skolan för att inte hamna efter och för att inte dö av uttråkning. Jag längtar efter något mer spännande än kemi b. Jag längtar efter att börja förbereda läger, midsommar. Efter att spendera tiden med annat, mycket viktigare, än skolarbetet. Det tycks vara ett uppehåll för tillfället och det gör mig obeskrivligt rastlös. Hösten har svept över Luleå och nu är träden iklädda röda dräkter och man fryser varje morgon när man går till skolan i motvinden. Det regnar i mängder och jag trivs så bra. Sommaren är över, hurra och halleluja. Jag pinterestar away och dricker mängder av thé. Jag överlever men saknar som sagt att vara frisk och att jobba med kyrkaktiviteter. Imorgon har jag kemiprov och jag har pluggat en gång ungefär. Kemi är så efemärt! Ge mig något bestående, vettigt och jag ska gladeligen lägga ner tid på det. Adjö for now.
Bra sagt, Strindberg. (För en gång skull.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0