En sån där förträfflig måndag

Igår åkte jag in till staden för att måndagstraditionen trogen åka på stickjuntan vi döpt om till retstickorna (due to att vissa av oss är lite rappa i käften). Vi fikade äppelkaka och Gertruds havrekakor med choklad och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag traskade sedan till Mys mamma som bor nära Gula Kyrkan och drack en thékopp med damerna Kieri Bohm innan jag begav mig mot det som skulle bli kvällens festligheter. Jag tog bussen till Mannesson mansion där det stundades en middag utan dess like. Fem av mina bästa pojkar ställde sig i köket (där det kvällen till ära var kvinnoförbud) och tillagade en festmåltid. I väntan på maten lekte jag och Emilia med rubiks kub och sedan droppade de andra damerna in. Gustavs hus är kanske det vackraste i hela Luleå och pojkarna överträffade sig själva gång på gång både kulinariskt och konverserande. Jag fick en ny bekantskap i den oemotståndliga fröken Hassler och under kvällen hann detta fantastiska gäng prata och skratta i mängder. Jag kom hem kring midnatt och kände en total fbelåtenhet över dagen som överträffat alla förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Agnes

bästbästbästbäst

Svar: är du!
Denise

2012-11-23 @ 08:41:14
URL: http://agneshassler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0