Snart kanske

Det är sommarlov snart och jag försöker så påminna mig själv om det när jag tragglar med skolarbetet. Jag tröstäter vidriga mängder chokladpudding och försöker lära mig skillnaden på aldehyder och ketoner. Jag hör regnet slå mot taket på kvällarna och tänker på motorcykelsnubbar med förändrad livsåskådning och räddat blodtryck. Jag köper fina sommarklänningar och försöker på något sätt tvinga fram ett PM om regional utveckling. Jag dricker kyrkkaffe med resfebriga Barbro och kramas länge med finaste Eva. Lyssnar på studentsången och spenderar alldeles för mycket tid framför fbchatten. Och snart är det ju min tur faktiskt. Ett år är ju inte länge. Studenten. Jag vet inte. Just nu vill jag bara att solen ska skina och att syrénen ska blomma utanför mitt fönster. Jag vill slippa frysa slippa plugga slippa gråta av trötthet. Kan det inte snälla bara bli fredag snart. Fredag och sommarlov. Snälla snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0