Skolhopp livshopp pepp

Nu har det gått fyra skoldagar och jag älskar skolan så mycket. Det är så fint att vara tillbaka, att läsa i korridoren och kramas med Amanda. Imorgon börjar kursen jag är mest pepp på - filosofi! Det kommer bli bäst och jag läser kursen med bästa My så det kan ju inte gå fel. Imorgon börjar även engelskkursen och jag sörjer självklart att jag har ny lärare eftersom min f.d engelsklärare var den bästa personen i världen ungefär men jag hoppas att det kan bli fint ändå. Mitt schema är så tillåtande. Jag hinner annat än att sitta i skolan. Jag får sånt hopp om ett skolår utan enorma mängder skolarbete vareviga dag och där det finns ett liv utanför skolan och plugget. Jag har sånt hopp om det. Detta kan komma att bli det bästa året någonsin. Så känns det nu och jag tycker jag förtjänar det efter fjolårets 1100 poäng och neverending skoldagar. Jag kanske äntligen hinner läsa allt jag vill, se på tv, umgås. Vilken utopi, vilken dröm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0