emploi de la virgule

Jag är inne i någon slags fas. Jag kommer hem från skolan, slänger av mig ryggsäcken och sätter mig vid skrivbordet och skiver om Tjeckoslovakiens historia. Googlar på okända historiska händelser och använder SAOL-appen titt som tätt. Skriver post-its och sätter upp på väggen, i böcker, på skrivmaskinen. Dricker mängder av thé och äter citrusfrukter. Lyssnar på Nina Simone och Emma Tranströmers tonsättningar av sin fars dikter. Historia är ungefär det roligaste i hela hela världen. Jag blir väldigt glad av tanken att om allt går som planerat är det sånt här jag får syssla med efter gymnasiet. Jag tar sena bussar hem varenda dag; antingen för att jag har långa skoldagar eller för att klippa mig eller dricka thé på café. Idag har jag och Paulina suttit på det nya fiket i stan. Paulina är väl ungefär så fin man kan bli. Nu är jag hemma och fortsätter min kvällssyssla - historia historia historia. Så himla fint. Vem bryr sig om att jag har fysikprov nästa vecka? Man måste ju ha sunda prioriteringar här i livet.

Kommentarer
Postat av: evelina

så himla fint det låter. verkligen.

2011-12-16 @ 23:37:01
URL: http://evelinamaria.devote.se
Postat av: M

Vart kommer det stora historieintresset ifrån, eller är det helt enkelt ofrånkomligt?

Det du skriver,är det enbart för njutning skull eller skall du använda det till något?

2011-12-20 @ 19:05:03
Postat av: Denise

M! Jag vet inte. Det är nog ofrånkomligt (om man ger ordet en positiv klang det vill säga) för min del. Just nu antecknar jag inför ett kommande arbete i historia b. Mina mest organiserade anteckningar uppstår i samband med uppgifter. Anteckningar för njutningens skull sker under mer spontana former, mer understrykningar i böcker, utropstecken osv.

Historia är så himla intressant och spännande bara. Jag kan inte hålla fingrarna i styr - måste läsa mer, lära mig mer.

2011-12-20 @ 23:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0