Bokbussen

Jag har återfunnit en kärlek som legat gömd någonstans i mitt inre sedan jag gick på mellanstadiet. Mitt hjärta slår återigen för bokbussen. Vilken fantastisk grej egentligen. En buss full med böcker som kör ut till små byar, som till exempel min vackra by Klöverträsk. Så otroligt fantastiskt. En buss kan ju i och för sig aldrig slå en filial som alltid finns där, ja, under öppettiderna så klart. Det är ju inte samma sak som att sätta mig i min soffa, soffan med stort s. Det är ju inte alls samma sak. Trots det så är det otroligt fantastiskt och jag kommer att slaviskt besöka bokbussen varje månad från och med nu. Glädjen, både från personalen och låntagarna, är priceless. Jag är så positivt överraskad att det inte är klokt. Boken jag fick med mig från bokbussen var förresten Maria och Arthur skriven av Jan Arnald. Den handlar om en av mina favoritpoeter och en anna stor författare. Underbart. Åh, vad glad jag blev av bokbussen. 

Kommentarer
Postat av: emma

<3 saknar dig

2010-09-28 @ 19:47:52
URL: http://emmastalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0