hej januari-juli

Första januari. Nu skulle det som passa sig med en liten årsredogörelse så här kommer den!

2009 började med några fina dagar med Elin. Och en dag på stan med Ellinor. Och ett möte med en rätt saknad glädjespridare från sjuan. Jag fick Harry, a History och var lyrisk. Jag knarkade bokstavligt talat apelsinjuice i januari. Det var drogen med stort D. Skolan började om efter ett fint jullov och jag trodde att vårterminen skulle bli den värsta terminen någonsin. Jag fasade för de SEX proven innan sportlovet och bet ihop. När man ser tilllbaka på det vill man nästan skratta. Sex prov på typ galet många veckor är ju inte ens speciellt jobbigt. Vet ni vad jag också gjorde? Jag särskrev lite smått. Det är seriöst illa.  

I februari fastnade jag för Imorgon när kriget kom-serien och jag sträckläste alla sju böcker. Jag spelade snörugby och åkte massa skoter med Dennis och Joel. Jag blev firad på elevens val och världens finaste Ewe och Linnea hade bakat en tårta och köpt Absolute Musicals till mig. Typ det finaste någon någonsin gjort för mig. Den elevens val-lektionen var så episk att det är obeskrivligt. Jag firade min födelsedag med släkten och semlor. Jag nötte HIMYM och lekte med folkgruppen. Vi hade skidklassikern och den var så fruktansvärt härlig.

I mars åkte vi till Kåbdalis med kyrkan och Joel visade upp sina skills. Anna bjöd på semlor på ev och Isak tog kort på bajs. Jag och Ewe dokumenterade den borttappade vantens resa och hade picknick på skolan. Jag fick vårkänslor också. För himlen var alldeles klarblå. Jag och Felicia praoade i två fantabulösa veckor. Den första veckan dracks det kaffe och dansades till peppmusik. Och mitt i alltihop så åkte jag på matteutställning med min mor och mötte mina lärare som satt och fnittrade i korridoren.

Vi praoade på min mors jobb en vecka också vill jag minnas. Men det var i april. Och jag saknade sommaren 2008 av någon anledning. Finaste Erica kom hit och vi hade det hur bra som helst. Jag klagade även på människor som inte förstod det där med adverb och jag var rätt less på snön. Jag började trots allt cykla till bussen och lyckan var gjord. Jag åkte till Hemavan och det var nog utan tvivel bland det bästa jag gjorde på hela året. Det ledde till större saker så att säga. Jag kunde inte sluta lyssna på Who Am I och innebörden av låten berörde mig verkligen. Lord, you catch me when I'm falling. Jag tränade mycket fotboll också, vi tränade ute och jag trivdes i mitt nya lag. Visst räknas valborg till april också? Ja, i alla fall så tillbringades hela valborg på kyrkan. Det var fina konserter och trevligt folk.

Maj började seriöst bäst. Ingen annan månad började nog så bra. Jag vaknade åtta och cyklade sedan i solskenet till kyrkan och städade. Och umgicks med jättefina människor. Sen fortsatte det med att vara världens mest produktiva dag med två promenader och en fotbollsträning med mera. Och jag tror att det var i maj som mitt promenadberoende satte igång. Jag blev all of a sudden superrastlös hela tiden. Helt galet. Jag ville ha ett hopprep och en rolig hatt. Vi spekulerade alldeles för mycket om en viss lärares mage och jag upptäckte Hillsong. Jag började gå i kyrkan också. Jag tror att det var i maj som onsdagsbön blev till en vana också.

Det blev sommar i juni och det var väl allt för väl. På nationaldagen sjöng vi fina sånger och jag blev rörd av flagghissningen. Vi åkte till Gällivare men laget och det var mysigt som tusan. Och så gick vi ut åttan. Tänk va. Och jag grät och kramades. "Du ska också få en kram!" är ett sånt där tillfälle som jag fortfarande blir tårögd av att tänka på. Sommarlovet började med en dag på stan med Daniella och på kvällarna lyssnade jag på livepredikningar från Nyhemsveckan. Midsommarhelgen var det absolut bästa midsommarhelgen i mitt snart femtonåriga liv. Dagarna började på tok för tidigt och jag somnar alldeles för sent. Och det blev många resor i den röda lånade bilen. Men det var faktiskt supertrevligt. Och på dagarna umgicks jag med Emelie och Joel och var på massvis av möten. Piteå Summer Games spelades och ja, what to say? Vi hade roligt i alla fall.

Min far och jag började juli med en tur till lappis. Vi lämnade vår lilla by tidigt på morgonen och kom hem efter tre morgonen därpå. Men det var det värt. Vi cyklade till badstranden flera gånger per dag och liftade med Emelie på fyrhjulingen. Vi gav oss iväg på en bilsemester runt Sverige också. Vi besökte många fina platser och vi träffade många fina människor. Och jag bytte till denna blogg. Jag tältade med Emelie och Joel och jag fotade många blommor och funderade en hel del.


Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Imorgon när kriget kom-serien är bäääst :D

2010-01-02 @ 01:26:23
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Hilda

Mer färgbilder it is!

2010-01-03 @ 14:59:10
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: Hilda

sv: Jag personligen tycker att alla bilder är snyggast i svartvitt, men jag antar att det inte är så kul med svartvitt hela tiden ^^

2010-01-03 @ 17:38:34
URL: http://retalite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0