kärlek.

Om man då ska släppa allt det där sorgliga med alla hjärtans dag så finns det ju faktiskt mycket fint med kärlek. Som när man efter över femtio års äktenskap vaknar av att din kärlek tittar på dig när du sover. När ett medelålderspar inte kan hålla sig borta från varandra utan måste få stryka sin respektive på benet eller handen med jämna mellanrum, bara för att. När en kär tonårsflicka får veta att hennes kärlek är besvarad och att den där fina pojken som alla kärlekslåtar handlar om faktiskt tycker om henne med. En pojke med lockigt hår som sjunger en sång om den vackraste flicka han någonsin känt. Ett ömt jag älskar dig i ditt öra. En lång promenad med din hjärtevän. När ett par vet små egenheter om den andre som ingen annan ens skulle kunna veta.

Det är såna små saker som får mitt hjärta att smälta. Kärlek är något vackert. Och kärlek är så mycket mer än det jag skrivit där ovan. För mig är kärlek att så mycket mer. Kärlek är att prata i telefon i flera timmar med en fin vän. Kärlek är att få brev. Kärlek är komplimanger. Kärlek är en god bok och en kopp thé. Kärlek är Jesus. Kärlek är fikastunder med fina vänner. Kärlek är vänner. Kärlek är kramar. Kärlek är mejl, sms och logginlägg. Det är så mycket men en sak är säkert, kärlek är vackert och fantastiskt fint.

Kommentarer
Postat av: Erica

När min farfar sa till min farmor att hon var lika vacker som hon när hon var tjugo, då förstod jag att äkta kärlek fanns.

När jag såg min farmor och farfar hålla varandras händer och sitta med huvudena tätt ihop, då kände jag att det är så som jag vill ha det när jag blir gammal.

Min farmor och farfar var inte tillsammans i över 70 år för att de var tvugna, de var tillsammans för att de älskade varandra, ändå tills döden skiljde dem åt.

Jag vet det, för jag kunde se det i deras ögon.

2010-02-14 @ 22:28:02
URL: http://dansikonfettiregn.blogg.se/
Postat av: Elin

alltså. så fint. det är så kärlek ska vara! men det finns för lite av det.

2010-02-14 @ 22:34:48
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Erik St

Åh. Ett mycket fint inlägg om detta vackra som folk numera alltför sällan skriver om i egna ord.

Postat av: hanna

Vackert, så väldigt fint. Jag tror att kärlek mellan två, kärlek mellan en pojke och en flicka till exempel, kommer när man minst anar det. Den smyger för att överraska oss.

2010-03-14 @ 16:38:43
URL: http://hannour.devote.se
Postat av: Amanda Jonsson

åh, så fint.

2012-02-14 @ 23:23:45
URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0