tacka vet jag ett kulturellt mångfald.


http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab

Jag blir rädd när jag läser detta. Jag blir rädd för mitt hemland. Om det varit val idag hade Jimmie Åkesson och hans politiska åsikter tagit sig in i riksdagen. De hade banne mig tagit sig in i riksdagen med sina främlingsfientliga åsikter. De hade tagit sig in med sina lögner.

De lurar svenska folket. Nej, det finns inte tio muslimska terrororganisationer i Sverige idag. Nej, Sverige har inte flest våldtäkter i Europa. Nej, muslimska män är inte kraftigt överrepresenterade bland förövarna. Jag vill ifrågasätta allt han skriver i denna artikel. Varenda liten sak. Ingenting är logiskt. Inget alls. Han straffar ett helt folk. Han drar ett helt folk över en kam. Alla som har gått på lågstadiet märker ju att det han säger är propaganda och att paralleler kan dras till den nazistiska propagandan under andra världskriget. I början sa inte Hitler att han ville utrota judarna utan han skyllde ekonomin på dem. Åkesson gör precis samma sak. Allt verkar vara muslimernas fel. Så snart är det väl dags att börja utrota dem också. Hör ni hur hemskt detta låter? Och de skulle banne mig ta mig in i riksdagen om det varit val idag. Herre min skapare.

Jag vet inte var jag ska börja. Det finns inte ord. Men de visar färg i alla fall. Nu vet vi på allvar vilka SD är. Vi vet precis det många anat mycket länge. De är främlingsfientliga. Och det är förfärligt att detta inte uppmärksammats tidigare. Det är förfärligt att det behövs en debattartikel av Åkesson innan svenska folket reagerar. Det är först nu det ploppar upp facebookgrupper åt höger och vänster och nu ryter svenska folket ifrån. Först nu. Självklart är det jättebra att svenska folket har vaknat nu. Att poletten föll ner. Äntligen. Men att det tog så långt tid säger något om vårt samhälle. Är vi för blåögda? Jag vet inte, kanske. För det behövdes en hel del innan vi såg SDs sanna natur. Nu ska jag inte göra som Åkesson och dra alla över en kam. Jag vet att många har sett detta tidigare. Det har sett SDs sanna karaktär för länge sen.

I vårt land behöver vi ett kulturellt mångfald. Det finns inte mycket som är svenskt. Det mesta vi har är blandningar av andra kulturer. Vi är inte ett speciellt kulturellt framstående land om jag ska uttrycka mig så. Och detta snack om att ha skolavslutning i kyrkan. Jag ser inte vikten av det. Varför ska man tvinga barn att ställa sig i en kyrka och sjunga kristna sånger? Ja, jag är kristen men det betyder inte att jag tycker att det ska dras in i skolvärlden. För protestantismen har i grunden ingenting med Sverige och göra. Vi var katoliker från början. Så Sverige har ingen rätt att påstå sig vara så in i grunden protestantiskt. För det är vi inte. Och jag tycker inte att min tro ska prackas på människor. Klart tycker föräldrarna att det är så gulligt att se barnen stå i kyrkan och sjunga den blomstertid nu kommer. Men skolavslutningen är inte för dem. Skolavslutningen är för barnen. Och för barnen tror jag att det kvittar om skolavslutningen är i kyrkan eller ej. De vill ju bara ha sommarlov. Och varför kan man inte då anpassa det så att det passar alla? Muslim som kristen. Bara för att Sverige räknas till ett protestantiskt land så ska inte kristna prioriteras högre. Människors lika värde är något vi inte får glömma.

Jag kommer missa bussen om jag skriver mer så jag avslutar detta inlägg med att säga:
Länge leve det kulturella mångfaldet!

Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

SD skrämmer mig :(

2009-10-26 @ 14:19:05
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0