Kom Var Mitt Centrum

Nu är det så att jag inte har bloggat på hur länge som helst. Så nu kommer en liten uppdatering med bilder och sådär.

Förra helgen började med att jag tittade ut genom fönstret och till min stora glädje såg snön på marken. Mer än förut. Detta gjorde min morgon och gjorde gymnasiedagen med Magda om möjligt ännu bättre. Det var efter det besöket som jag kom fram till var jag verkligen hör hemma. Och det är på natur. Lovely.

Den kvällen var det lägereko i Jävre. Väldigt trevligt och på denna bild ser ni ytterst seriösa människor. Eller hm. Kanske inte. Hur som helst så var det en fin kväll med många superfina människor.
Alltså, den här ligger som lite fel i ordningen. För egentligen så hade jag och Joel snöbollskrig redan på fredagen. Men då togs inga bilder. Så detta var årets första dokumenterade snöbollskrig. I Jävre så klart. Och alla paktade ihop sig mot mig, så klart. Joel var nog bara tjurig för att jag vann över honom dagen innan. Så det så! Och det var så härligt att snön kommit och alla var så glada och skrattade och busade. Det var fint.
På söndagen var det fars dag.

Denna bild är grynig och kvaliteten är inte den bästa (den var så mörk i början) men den är så fin ändå. Vi bjöds på middag hos mormor och morfar. Eftersom det var ju morfars dag också.
Och där bjuds det alltid på så god mat!

Och på onsdagskvällen var jag och min far på Bengt Johansson i en alldeles för kall lokal. Det var trots allt en superfin konsert, Bengt Johansson är ju verkligen en av mina favoriter. Det blev en massa härliga lovsånger och det var en mycket härlig stämning i den kyliga lokalen.

På samma dag fyllde vår allas Elin arton. Hon blev gammal, hon fick split-vision, hon fick bra omdöme och hon är fortfarande på benen trots hennes höga ålder! Skämt åsido men hon fyllde faktiskt år och detta blir som ett litet grattis i efterskott.
 
Idag(!) har jag verkligen inte gjort någonting alls. Jag kände mig inte kry alls så på eftermiddagskanten lade jag mig i soffan och somnade i en timme eller så. Det var fantastiskt. Jag stannade hemma från TGIF för att inte smitta ner alla mina vänner som tänkte spendera kvällen där och fortsatte därför min kväll i soffan framför idol. Jag blev hänförd av Tove, hon är ju så fantastiskt bra att det inte är sant.

Kom tänd din eld inom mig
Sträck mina segel i din vind
du som är grunden för mitt liv
Jesus, Jesus.

Kommentarer
Postat av: Miriam



Vad mycket snö ni har redan o_O

synd att man inte kan få in lite norrlandsgrejer här nere, som norrsken, midnattssol och renar och massivt med snö. (Resten är helt ok.)



Men min wrimo är störd, och inte en sammanhängande saga.XD



2009-11-14 @ 13:44:54
URL: http://ohlookwhaticando.blogg.se/
Postat av: elin

<3

2009-11-19 @ 00:39:54
URL: http://thetalesofelinthenerd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0