Spotify, the way life should be

Iförd min moders tröja från sent 80-tal/ tidigt 90-tal sitter jag här och ska försöka mig på ett litet inlägg.
Gårdagskvällen spenderades i den lilla staden Luleå där det kvällen till ära var Rix FM festival. Personligen tyckte jag att det var skrattretande. Som vi så fint uttryckte oss till the boys: "Gå inte tillbaka, det är bara skit!". Varpå de trodde att vi sa att det bara var H.E.A.T men det är en annan historia.
Jag tänker i alla fall inte skriva allt om kvällen, det är inte det jag hade tänkt att blogga om. Men under kvällens lopp så träffade vi en hel del människor man inte sett sen skolavslutningen, vilket självklart var trevligt.
Nu, till anledningen för mitt bloggande.
Jag har sådana funderingar angående dagens musik.
Den här låten ligger etta på Spotifys top tracks i Sverige.
Vilket är helt oförståeligt för mig. Jag förstår inte hur männsikor kan lyssna på sådan musik.
Jag vet inte om det är mig det är fel på, men detta är för mig mycket mer tilltalande.
Jag är lite skrämd av faktumet att musik snart inte är musik längre.
Men, no offense för er som lyssnar på sådan musik, alla är vi olika.
Det var bara en liten tanke så här på kvällskvisten.


Kommentarer
Postat av: Erica

MEN DENISE SKOJAR DU MED MIG?!

Den låten är liksom typ bah så bäst!

Eller ja... den kunde varit i alla fall O_o

Men jag förstår dig, vissa låtar kan man knappt kalla musik. (MIN ÅSIKT! DÖDA MIG INTE! "Som om man kan kalla Håkan Hellströms låtar för musik. Han sjunger ju falskt blablablabla..." Ehm, ja.)

2009-07-31 @ 22:16:47
URL: http://ericasperspektiv.blogg.se/
Postat av: aaaaagnes

Faaaaast... alltså hiphop/rap/techno-liknande musik är ju också musik, även om det är på ett annat sätt, liksom. Skillnaden är ju att typ hiphop framförallt handlar om takt och rytm, medan hårdrock handlar om gitarrsolon, skrikande gitarrer som spelar på helt galna vis, medan kanske indie handlar om skön enkelhet. Förstår du vad jag menar? :)



Sedan vill jag bara säga till din säkert jättegulliga kompis Erica att musik väl ändå inte handlar om att sjunga rent? ;)

2009-08-03 @ 19:57:46
Postat av: aaaaagnes igen

(by the way kunde jag visserligen inte höra exemplena du lagt ut eftersom spotify laggar. ifall jag skrivit om helt fel saker vet du varför.)

2009-08-03 @ 19:59:09
Postat av: Ellinor

OKej

2009-08-04 @ 21:20:16
URL: http://sambassadeur.blogg.se/
Postat av: Isak xD

Min åsikt är att Techno/HipHop/Rap och en del pop (inte allt) är skräp men alla har ju olika musikstil, men datagjord musik med dessa trummaskiner, diskanta syntljud och eviga repetitioner med kassa melodier som fastnar på hjärnan är ju så dåååligt!! :D

2009-08-09 @ 19:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0