July, July, July.

Julimånad började med en dag på Lappis. En ytterst bra start på månaden. Min far och jag lämnade hemmet tidigt på morgonen och vi var nog inte hemma förrän tre på morgonen. Men det var värt det. Vi begav oss sedan på bilsemester. Timmarna i bilen spenderade jag genom att lösa sudoku, lyssna på lappis-predikningar och lyssna på musik. Väl framme så använde vi de två dagarna i huvudstaden till att gå på stan och kolla i affärer. Jag satt i några timmar på ett mysigt café tillsammans med trevliga flickor. Låt oss säga att jag troligen aldrig har smakat så god glass som hallonglassen på Monti, fruktansvärt god glass. Efter dagarna i Stockholm så begav vi oss mot Kumla där vi mötte upp med familjen Mattsson för att spendera tid hos våra gemensamma vänner. Där bjöds det på god mat och trevligt sällskap. Vår nästa hållplats var Kvicksund så vi sa adjö till familjen Mattsson och värdfamiljen innan vi ännu en gång satte oss i bilen. I Kvicksund så blev jag mött av en liten flickohand som drog med mig upp på hennes rum där jag skulle hjälpa henne att måla hade hon tänkt. Hela dagen spenderade vi där och det bjöds även där på god mat och trevligt sällskap. Tre fruktansvärt söta barn fanns i det huset. De var så där söta så att man bara ville leka tant och nypa dem i kinderna, ni vet? Anyways, efter besöket där så åkte vi till hotellet i Norrköping. Ett artsy hotell med fin hiss. Efter en god natts sömn så satte vi soo i bilen och navigerade oss fram till Kolmården. Fullt av såna där djur som man inte direkt stöter på hemma i Klöverträsk. Vår sista anhalt på semestern var Ljungby. Ett samhälle i Småland. för mig var det höjdpunkten på resan. Det var riktigt trevliga dagar vi spenderade i Ljungby. Jag låg i gräset . Jag spela fotboll med Joel när mörkret lagt sig över Småland. När det var så där mörkt så var det förödande att gå barfota. Ni vill inte veta hur många sniglar jag råkade trampa på. Usch och fy. Efter trevliga dagar i Småland så satte vi oss i bilen ännu en gång. Denna gången siktade vi på slutstationen. Klöverträsk. Det går inte att beskriv välbehaget jag kände när jag var hemma i lilla, folktomma, tysta Klöverträsk igen. När vi kom hem från bilsemestern så gick jag på bio med Daniella. Vi såg Harry Potter and the Half-Blood Prince. Helt okej för att vara en Harry Potter-film. De brukar aldrig nå upp till my expectations. Nu var den i alla fall närmre att nå dem än tidigare. Jag umgicks med Kristin också. Vi balanserade på stegar över bäckar och hoppade omkring på stenar. En filmkväll med Madeleine har jag även hunnit med. Det förtärdes Ben and Jerry's, godis och annat gott. Trevlig kväll, ytterst trevlig. Tältade, det gjorde jag också. Men det kan ni läsa om här. Näst sista dagen i julimånad gick jag på Luleåkalaset med mina kära vänner. Riktigt trevligt att återse de flickor som jag umgåtts alldeles för lite med denna sommar. Under julimånad så har det även blivit många cykelturer till badstranden. Jag och Joel har varit riktigt coola och liftat med Emelie (som kört fyrhjuling) och sen åkt ner för hela byn med fötterna på cykelstyret. Så coola är vi i Klöverträsk.

Ljungby i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Nils-Anders

Såg att du va med i kp, Denise.

2009-08-20 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0