Hejdå 2014

Hej. Ja, nu är det 2015 och trots en alltjämt slumrande blogg så ska jag årssummera. Jag har i flera åt använt mig av samma lista med frågor men i år blir det lite friare. Jag är datorlös och således inte riktigt utrustad för mastodontinlägg. Okej, skriver bara.
 
Okej, 2014. Hur var det? Jag tror det har varit bra. Jag minns det så i alla fall. Jag har gjort mycket skoj! Jag har hälsat på Andrea i Edinburgh (världens himla drömstad + en sån himla drömkompis!) och åkt till Paris med Kristin. Det var kul och spännande att åka utomlands typ på egen hand men det förde med sig smärre missöden (typ att min menskopp åkte till Skottland när jag var kvar en natt i Stockholm och fick mens). Förutom att resa under våren (var verkligen töntigt hur mycket jag tuffade omkring) så flyttade jag till min nuvarande älsklingslägenhet som jag önskar att min hyresvärd aldrig vill ha tillbaka. Min nya lägenhet har möjliggjort en, för mig, normal livsstil där ett nattbak inte stökar ner precis hela lägenheten eftersom !!! det finns bänkyta!!! i köket!!! Det har dock tagit fram till nu i höst för mig att "lära mig" att bo själv eller åtminstone att förstå hur min rutin ska se ut för att jag ska trivas där jag bor. Jag trodde jag visste sånt men när polletten föll ner blev det helt annorlunda, wow. Det handlar verkligen om så basic saker som att jag vaknar bättre och gladare om jag diskar varje kväll innan jag går och lägger mig. Att jag typ lärt mig att plocka upp saker regelbundet (nu fnyser mina föräldrar för just nu är det stökigt men det beror på juletiden så det så!!) och sådana saker. 
Sommaren var väl typ idelt arbete för mig minns jag det som och det var rätt jobbigt i perioder. På typ en månad använde jag varenda lediga dag till att förbereda inför midsommarkonferensen/jobba på midsommarkonferensen/fixa annat viktigt och alltså ja, då slutar det ju med att jag gråter lite men det löste sig!! Jag hade en två veckor lång semester då jag hälsade på farmor i Lycksele, åkte på cykelutflykt till min bästis och var på stranden nästan varje dag. Det fick mig i fas igen. Trots att det såklart tog på krafterna så har även denna sommar varit en Arnemarkssommar där jag sprungit i kök, sovit för lite, kramat så många älsklingar, sjungit med barn, klappat får, städat och dansat runt midsommarstången. Det är ju ändå typ den finaste sommargrejen jag gör. I slutet av sommaren gifte sig min bästa bästa Magda med Emil! Och vi hade möhippa och bakade bröllopstårta och jag grät som ett barn på vigseln. Det var en så himla fin dag och jag har så himla fina bilder men ni vet, datorn är trasig. Hösten började med en fjällvandring och den ägde trots att jag var svinsjuk och hade asmycket mensvärk. Nåja. Jag började plugga till lärare och det var både läskigt och svinkul. Ja, vad mer hände i år? Jag har som vanligt hängt en massa med tanter. Vi har skrattat på stickjuntor, pratat i telefon på nätterna, jobbat ihop i kyrkan, åkt till Stockholm tillsammans och bjudit varandra på mat. Jag har suttit på oerhörda mängder planeringsmöten och styrelsemöten periodvis. En gång sa Jonathan ba' "Alltså du har ju ett möte om dagen?" varpå jag svarade "nä vadå, har ju bara två möten den här veckan?". Det förklarar ju kanske lite hur mina kvällar sett ut ibland men jag gillar det. Jag gillar att göra dagordningar och planera gudstjänster och förbereda läger och så. Jag älskar att komma hem från ett möte, ta fram hålslagaren och sortera in papprena från kvällen i min pärm. Nåja, moving on jag börjar bli långdragen. 
Stelt och vill dö har som vanligt varit mina ständiga vapendragare och i höstas hade vi en härlig spakväll, till exempel. Det var kul och härligt, uppskattar verkligen att ha dem i mitt liv. Jag har dessutom lärt mig att sticka sockar så pass väl att jag slipper en stickbeskrivning nu vilket är skönt! Jaha, det här skulle ju inte bli ett mastodontinlägg men det blev det ändå. Under 2014 övade jag på att tänka först och prata sen och att välja mina strider. Det gick bättre ibland och sämre ibland. Jag lärde mig nog mycket detta år och framförallt lärde jag mig nog vad jag tycker är viktigt att syssla med i vardagen och så. Nu ska jag avsluta detta med en bild, hejdå 2014, du var snäll mot mig 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0