Halleluja halleluja halleluja, vår Gud!

Jag har under dagen flertalet gånger proklamerat att mitt största intresse är att titta på frikyrkliga människor sjunga om Jesus. Det är helt sant och det är därför jag sett Minns du sången varv efter varv. Parallellt med detta har jag lyssnat på Hela Kyrkan Sjunger-skivan och drömt om att få se programmet, på riktigt. Jag har googlat och googlat och aldrig hittat något. Förrän idag. Jag satt i lugn och ro på biblioteket och kollade in SVTs nya Öppna Arkiv och plötsligt skrek jag till. Där var det. Hela Kyrkan Sjunger! Drömmen hade slagit in. Och nu är jag inne på mitt andra varv redan. Det bästa jag vet. Verkligen. Jag fnittrar och rörs till tårar och det är så genuint ändå. Så himla genuin TV och jag vill bara vara med och sjunga om att Jesus är min vän den bäste, och allt det där. Äntligen, SVT, äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0