kvinnodagen

Bästa dagen någonsin kanske. Skolan började halv tre. HALV TRE. Jag hann promenera, dricka thé, kolla på jämställdhetsdebatter, sticka och bara njuta. Efter min enda lektion (vilken dag, å!) har jag ätit semlor och läst Å, alla kära systrar! igen. Vilken bok, vilken kvinna. Ebba Witt-Brattström! Jag tycker att det är en väldigt passande bok att läsa idag, dels med tanke på dagen men även med tanke på att jag ska lyssna på henne på torsdag. Ja, igen. Fantastiskt. Hursomhelst. Det här är en väldigt bra dag som jag tycker har uppmärksammats rätt bra i media, antalet debattartiklar i ämnet är oräkneliga. Det är en fin dag, verkligen. Viktig och strålande.


Kommentarer
Postat av: Björk

apropå viktig och strålande, vet du vem som är det? Just det, DU

2011-03-11 @ 01:03:09
URL: http://bump.blogg.se/
Postat av: Smilla

Jag måste säga att jag verkligen diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 04:51:03
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0