Sommarruset

Kan vi prata om sommaren? Att den är här! Att häggen blommar. Att smörblommorna kommit fram. Att man kan cykla till stan utan jacka. Att man kan vara barbent hela natten. Kan vi prata om detta? Och om att jag äntligen har sommarlov. Om att läsa ut the Dawn Treader i kvällssolen och sen cykla till stan för att äta godis med kompisar. Om hur det luktar! Hur det känns på kroppen! Jag tror aldrig jag varit så sommarlyrisk som i år. Jag tror aldrig jag uppskattat den så? Jag vet inte ens varför. Kanske är det något med att inte vara superbegravd i skolarbete ända in i väggen och att titta ut genom ett nytt fönster jämfört med alla tidigare somrar. Eller jag vet inte. Jag trivs i alla fall fånigt bra i det här vädret, i den här sommaren. Idag sommarlovslånade jag en bunt böcker och nu längtar jag bara efter att få gå tills sängs med en. Ah, dessa ljuva sommarlovsdagar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0