Gula byggnader och bra personer

Vi har snubblat in på årets sista skolvecka och jag firar den med att faktiskt vara helt lektionslös. Jag panikskriver klart min sista skoluppgift och dricker mängder av thé. Jag firar den lediga måndagen iklädd pyjamas och med smutsigt hår. Igår rördes jag nästan till tårar när jag återsåg Astrid i Mysteriet på Greveholm. Årets julkalender har satt december i ett väldigt nostalgiskt och lyckorusigt skimmer. Annars då? Hamnar rätt ofta i gula byggnader. Antingen packar jag julpåsar med min lokalgrupp och serverar kyrkkaffe på gula kyrkan eller så ser jag På Spåret och lagar knytkalasmat i det gula bergströmska residenset. Vi har alldeles för sent-firat Tilde med ett juligt vegetariskt knytkalas och vi har gått på vänners vernissage. Lovet stundar, som sagt, och med det kommer sömnen, livsglädjen och spänningen tillbaka starkare än någonsin. Mina planer låter som följer: Läsa böcker, dricka thé, läsa böcker, dricka thé, läsa böcker, umgås. På bilderna ser ni några av mina älsklingsmänniskor förresten och man kan skymta insidan av båda gula byggnaderna. Nu ska jag tvinga ner näsan i miljöpolitiksrapporten igen. Over and out, mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Årets julkalender är så förvånansvärt bra! inte lika bra som första men det är faktiskt väldigt bra!

Svar: Ja, men visst! Jag är så himla nöjd.
Denise

2012-12-17 @ 23:04:40
URL: http://novemberdreams.blogg.se/
Postat av: Agnespagnes

Jag vågar inte svara på din kommentar på min blogg för jag blev så genomlycklig/rörd/glad när jag läste den så att jag får ångest över att hitta fina ord att beskriva dig med tillbaka. Men kort sagt DU ÄR FANTASTISK (och alla gula hus, ditt ordföråd/sätt att uttrycka dig, bergströmska residenset med mera)

Svar: Men ååååååh, AGNES!!!! Du är så bäst. Som vanligt får dina komplimanger mig att smälta.
Denise

2012-12-18 @ 21:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0