fy sjutton alltså.

INTE OKEJ. INTE OKEJ. NEJ.

Åh, vad jag blir arg. "Det här är ett ämne som tjejer skapar själva. En viss typ av tjej ska jag tillägga. En tjej som kanske inte utstrålar intelligens. En tjej som killar inte respekterar helt enkelt." Åh. Allvarligt? Så, hej alla ni flickor out there. Om pojkarna tar på er, då är ni dumma i huvudet. DET FUNKAR INTE SÅ. Så ta det som ett tecken, du är dum om pojkarna tar på dig. För du är dum i huvudet och för jämställdehten får du ta och finna dig i det. Var är logiken för det? Vad tänker hon med?

"Att tjejer skapat debatt kring den här typen av frågor gör att vi kommer längre och längre ifrån jämlikhet. Vi måste sluta göra oss själva till offer hela tiden. För om man tänker på det lite grann så är det väl ändå inte så farligt om en kille daskar till en eller tar på tutten lite. Men låt dem. Det är ju dem det är synd om. Inte oss." Ja, precis. Det är ju så hiiiimmmmla synd om killarna som tar på första bästa tjej. Verkligen. Bu-hu-hu. Åh, nu ska vi ta en tycka synd om förövarna också. Stackars dem. Åh. Vad jobbigt att ha övertaget och ofreda kvinnor hit och dit. Jobbigt liv. Verkligen.

Det är inte jämställdhet. Och det verkar hon säga att hon vill ha. INTE en chans säger jag bara. Om folk på riktigt hade tyckt som henne så skulle vi snart vara tillbaka i könsrollerna som fanns för 50-60 år sen. Och det är bara inte okej. Jag är så arg att åh. Jag kan inte riktigt uttrycka mig bra at the moment. Hon kanske bara skrev inlägget för att få läsare, men vem bryr sig? Det är ändå inte okej. Aldrig. Nu får hon väl ändå ta och skräpa sig.

Hanna uttryckte ungefär det jag vill säga om detta ämne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0