Sommarlistan

Mina planer för sommaren
Jag ska jobba på Studenttorget fyra timmar om dagarna på vardagarna sen tänker jag leva loppan! Jag tänker planera läger och konferenser, köpa kioskgodis och läsa böcker. Jag ska cykla långt och plantera ut mina solrosor på gården. Jag ska ju tillbringa massa tid i Arnemark och det blir roligt som vanligt så stora delar av mina sommarplaner kretsar väl kring det men det känns kul.
Bästa sommarstället
Ja, alltså, "stugan" som jag kallar den fast den inte är min! Jonathans farmor och farfar har världens finaste stuga med furuinredning i skärgården som är värsta oasen. Dit åker jag och sjunger runt elden, läser böcker och stickar ikapp med Lena. Det är kul och alltid så himla avslappnande att diska för hand, sova på en kökssoffa som är för kort och vakna tidigt till fågelsång.
Favoritsommarblomman
Hur kan man välja? Just nu säger jag ju häggen! Om en vecka är det väl midsommarblomstern. Sen blir det älgörten och prästkragen och kabbelekan och smörblomman och syrénen och solrosorna och lejongapen alltså! Jag vet inte var denna hemska fascination av blommor har kommit ifrån. Jag föddes inte så här men det verkar som att när man kliver ner i tantbåten så följer hela paketet med för jag får verkligen hjärtklappning av att tänka på blommor.
Här badar jag helst
I Klöverträsk!! När mamma tar med lättdryck i en plastkanna och lite kakor i en burk och så ligger hon och solar på stranden medan jag och Kevin badar. Det är det härligaste badet. Jag och Kevin springer på bryggan och ser vem som kan göra det roligaste hoppet när man når kanten. Tyvärr badar vi sällan så längre men det är verkligen det härligaste. 
Hur länge ska du vara ledig?
Jag är i princip ledig hela juni, eller ja, jag jobbar tre dagar denna månad så det är väl praktiskt taget att vara ledig. Efter det så jobbar jag två månader med ett litet lägerbreak mitt i. 
Vad ser du mest fram emot?
Att komma hem till Klöverträsk. Att vara i Arnemark. Att vara ledig och läsa böcker. Att plocka bär och cykla massor. 
Vad kommer du köpa inför sommaren?
Ja, egentligen ingenting eftersom man fick mindre CSN den här månaden och jag gick och köpte en folkdräkt. Det blir kanske mest studentpresenter av pengarna som finns kvar.
Det här lyssnar jag på i sommar:
Inte så mycket musik? Jag brukar hitta nån spellista som passar på cykelturen till och från jobbet men annars så tycker jag att det är trist att stänga ute fågelsången. Herregud, när blev jag en sån sommarälskare...
Favoritsommardoft:
Jag ändrar hela tiden, precis som med favoritblommorna. Jag skulle kanske ändå säga regn? och speciellt typ åskvädersregn.
Hur kommer du att göra dig illa?   
Antagligen kommer jag få de vanliga 130 såren på händerna när jag jobbar i köket och med blommorna i sommar, tänker jag mig. 
Vad oroar du dig för?
Att jag ska glömma bort mig i sommarlovet och missa saker jag ska göra. Min ständiga oro. Tur att min kalender är min bästa vän. Nåja. Nä, klart jag har andra orosmoment egentligen. Folk jag älskar som är sjuka och sånt, ni vet. Jag skulle tro att det är mitt största orosmoment denna sommar.
Hur kommer du minnas din sommar sen i september?    
Antagligen som så himla lugn eftersom jag jobbar så lite.
Den ultimata sommardagen:
Jag spånar fritt men: typ att läsa hela dagen och sen cykla till stan för att möta upp nån kompis på nåt kvällsöppet café och man kan sitta ute! Sen kan man ju fortsätta hur länge man vill för det är midnattssol och härligt hela tiden. Alternativt så är man i Arnemark.
 
Jaha hörrni, haha, i detta inlägg kom jag ju verkligen ut som ärketönt?? Jag måste säga att jag aldrig sett denna sommarkärlek från min sida så här svart på vitt. Det är verkligen en sida hos mig själv som jag inte konfronterats med förut. Aja, här har ni mig, såsom jag tydligen är.... Kram.

Kommentarer
Postat av: Linnea Landström

jag älskar det här!!!!!! vill också göra en sån lista och vara precis lika töntig om inte ännu töntigare!!!! miss uuu

Svar: :* love u
Denise

2015-06-20 @ 14:22:16
URL: http://linnealol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0