Året som gått del 2

Blev året som du hade tänkt dig?                                                                                                          Nej, det kan jag inte påstå att det blev. Jag minns helt ärligt inte vad jag gick in i 2012 med för förväntningar så det är så klart rätt svårt att uttala sig i frågan. Tittar jag på livet idag så kan jag lova att jag inte hade den minsta aning om att det skulle bli så här för ett år sen i alla fall. 

Vilka kläder har du använt mest?
I år har jag framför allt varit bra på att använda omatchande kläder. Jag har använt mycket blommigt, randigt, rutigt - gärna på samma gång. I år har jag tillbringat noll dagar i byxor och alltså struttat runt i kjol mest hela tiden. Jag uppskattar kjol/klänning mer och mer för varje dag.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Oj, jag vet inte. Jag har nog upptäckt väldigt mycket ny musik i år. Det kanske beror på att jag träffat mer människor som är bra på att tipsa om musik. Jag har väl förvisso aldrig tagit mig ur Minns du sången, Hela kyrkan sjunger och Vineyard men den profana musiken jag lyssnat på har varit spännande och ny. Jag har till exempel lyssnat mycket på 1900, Martha and the Muffins, the Raincoats, Nouvelle Vague och Young Marble Giants. Monica Zetterlund och Lill Lindfors har en fortsatt särställning i mitt hjärta och under 2012 har jag samlat på mig en del vinylskivor med just dessa eminenta damer. Det känns fint.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier.)
Twin Peaks. Jag hetssåg serien på väldigt kort tid och det är kanske den bästa serie jag sett i år. Jag har försökt se mer film eftersom jag är så filmiskt obildad så filmer som Pulp Fiction, Das Leben Der Anderen, Lost in Translation, Léon och The Virgin Suicides har slunkit ner. 

Vilka människor har du hängt mest med i år?
2012 har sannerligen varit de nya bekantskapernas år. Jag har verkligen lärt känna jättemånga jättefantastiska personer. Jag tror också att jag varit ganska bra på att umgås, bättre än någonsin tror jag. I våras fikade jag och Emilia nästan dagligen och på helgerna sov jag över på hennes stora luftmadrass. Fikorna började inkludera My och Jonathan och vips hade jag två nya bekantskaper. Min vår känns i allmänhet som en enda stor fika med fantastiskt hår (tro mig, dessa tre personer har Luleås snyggaste hår). Jag vet inte, one thing led to another och helt plötsligt ramlade Linnea, Stina och Tilde in i mitt liv och de tillförde en ny fläkt av fnitter, svensk film och stalking. Typ. Paulina och jag bondade under hela året (det började som bokfikor i januari och slutade med gud varför är människor inte feminister-fika i december ungefär) och då traskade Annette in också. Stilde + Paulette + jag = Feminist 5 och det är en fin sammanslutning som delar pinsamma vardagshändelser i en facebookgrupp. Jag har lärt känna Andrea tack vare vårt delade intresse för litteratur och för att hon visade sig vara helt genial. Magda, Anna och jag är ju den magiska trion som tillbringar lapplandsveckan ihop och går på nattliga promenader titt som tätt. Annars har jag under detta år fått umgås med så många tanter som gett mig så mycket kloka tankar och som varit en ständig trygghet. Det här med ingen nämnd ingen glömd tänker jag tillämpa på tanterna faktiskt. Det här blev sannerligen en lång utläggning men hej, mina kompisar äger och ja så är det. 

Vad är det bästa du har läst?
Att välja mellan sina älsklingar, åh. Jag läste Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm på nolltid för jag var alldeles fast i det fagerholmska språket. Det är nog rätt svårt att slå den läsupplevelsen faktiskt. Måste jag kora en vinnare så blir det den. Annat bra: Jerusalem, Konsten att vara kvinna, Hästen och hans pojke, Tiger och Kärleken i Julia Anderssons liv. 

Vad var din största framgång 2012?
Framgång och framgång. Jag tycker att mitt år har varit rätt framgångsrikt på många sätt. Jag tycker att jag har fått ut väldigt mycket av året. Jag har lärt mig mycket, blivit medveten om samhällssituationer (som bör förändras, genast), fått arenor för viktiga samtal och taggat ner angående skolan. I överlag känns det bra men jag vet egentligen inte vad jag ska ranka som min största framgång.

(Stal bilden på feminist 5 från Linnea)


Kommentarer
Postat av: Anonym

u rule!!! xoxo t-r

Svar: love you darling girl
Denise

2013-01-08 @ 22:00:07
Postat av: linnea

åhh så mycket kärlek du är bäst alltid alltid alltid.

Svar: och linnea DU är så mycket kärlek och så bäst och imorgon fikar vi och det gör mig glad för du är den enda linnean för mig
Denise

2013-01-09 @ 19:57:20
URL: http://misslinnealoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0