Året som gått del 1

Tänkte summera året i samma lista som i fjol och delar in den i två delar. Här kommer den första. 
Sex händelser som varit bra det här året?
1. Jag tänker klumpa ihop ett helt gäng tillfällen som en punkt för att alla utspelade sig på samma plats och har varit fantastiskt bra. Detta är alla tillfällen jag sprungit omkring i Arnemark. Vi har sporlovslägret, midsommarfirandet, internationella vänskapsdagarna, sommarlägret och församlingshelgen i augusti. Arnemark är sannerligen en av Norrbottens vackraste platser. Jag har fått så mycket av mina besök där. En innerlig frid och glädje ligger som ett täcke över platsen och det finns verkligen ingen plats där jag ler så konstant. Det är den platsen där jag kramar så fantastiska människor i alla åldrar, springer mellan kök och kiosk, känner mig som en del av något stort och viktigt och det är där jag hänger med Jesus lite extra. Alla tillfällen i Arnemark är obeskrivliga och fantastiskt viktiga och jag är så stolt över vad som sker där varje år. 
2. Arnemark är på ett sätt en återkommande höjdpunkt och likaså denna: Lappis. Varje år viger jag en sommarlovsvecka åt att bo i en husvagn ute på en äng i Husbondliden för att njuta av Lapplandsveckan. Lappis är en kristen konferens och det är lika bäst varje år. Jag är där med fina vänner och vi går på jättemånga seminarier, gudstjänster, bibelstudium och sjunger och dansar och promenerar halva nätterna. I år var det otroligt många mygg men det var inget som drog ner helhetsbilden. Kom hem efter veckan med ett uppfyllt hjärta och de myggbitna benen var mest bara som en souvenir.
3. I höstas åkte jag för andra året i rad till Vassijaure med KSN och fjällvandrade i några dagar. Det var som vanligt otroligt vackert. Fjällen är ju något långt utöver det vanliga och personerna som är där likaså. I år firade vi Gertrud som fyllde jämnt och min vänskap med henne firade också ett år. Det var här begreppet Gertrud 1 och 2 myntades vilket kanske är mitt bästa smeknamn eller i alla fall det jag bär med mest stolthet. Jag kramades mycket, pratade mycket, skrattade mycket och ja, det var precis lika fantastiskt som i fjol. 
4. I våras satte jag mig på en buss mot Umeå med min fina Andrea. Vi besökte litteraturfestivalen Littfest och det var helt utomordentliga dagar. Jag stiftade en ytlig bekantskap med Märta Tikkanen (hennes hej:ande fick kulturtanterna att stirrar avundsjukt), åt lunch med henne, Ebba Witt-Brattström och Gerd Brantenberg (vilket var det kanske häftigaste men läskigaste jag gjort), lyssnade på spännande författarsamtal (typ det med Horace), fick böcker signerade och dog litteraturdöden med Andrea mest hela tiden. Det var så himla bra dels för att jag och Andrea kom varandra mycket närmre och dels för att ja, en helg fylld med böcker - behöver jag säga mer?
5. Vi startade upp vår lilla stickjunta som träffas varje måndag vilket har gjort mitt munhuggande med den småländska Barbro till en måndagstradition också. Vi träffas varje vecka och pratar och skrattar oavbrutet i två timmar medan sticknålarna (förhoppningsvis) går varma (det beror på dagsformen). Det kan tyckas som en petitess men jag har så extemt roligt varje vecka och det eliminerar all sorts söndagsångest eftersom måndagen alltid blir lyckad. Jag är så oändligt tacksam över mina fina damer och min fina gula kyrka.
6. Jag träffade någon lika knäpp som jag och som på något knäppt sätt tycks tycka om mig lika mycket som jag tycker om honom. Efter en tur på en kyrkogård kom vi på att vi nog är bättre tillsammans än isär och det är kanske det klokaste våra hjärnor kokat ihop. 

Kommentarer
Postat av: sara

alltså love u och jonis <3<3<3<33<3<3<3





obs obs ny blogg obs obs

Svar: love you loads min bästa sara


obs obs wiho så pepp!!!! obs obs
Denise

2013-01-04 @ 15:13:03
URL: http://saprofyt.tumblr.com
Postat av: Thea

så himla fint och mysigt inlägg! speciellt sista biten om dej och killen :')

Svar: haha, åh, tack! vad snällt.
Denise

2013-01-09 @ 16:22:05
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0