En nattlista

Jag längtar efter:
Att det ska bli imorgon! Att jag ska få återse mina tanter, mitt gäng ni vet. Jag längtar efter första stickjuntan om två veckor. Jag längtar efter första snön, efter första dagen med vinterjacka. Jag längtar efter alla de ljuspunkter som resten av det här året har att erbjuda och det bästa är att i princip varje vecka har en sån här höjdpunkt, minst!

Jag ledsen över:
Ingenting speciellt just nu. Just för tillfället är jag verkligen glad och söndagspepp och nä, jag är inte ledsen alls.

Jag äter helst:

Gertruds havrekakor med choklad eller kantarellrisotto.

Jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning:
Mitt projektarbete. Det ska bli så ofantligt roligt men samtidigt så kommer det kräva mycket av min tid. Det är verkligen skräckblandad förtjusning. Efter mina möten på muséet är jag enbart förtjust och efter mötena på skolan är jag nästan bara skräckslagen.

Det finaste jag vet är:

När Gertrud kallar mig för Gertrud två, min familj, mina vänner, mina tanter, Gula Kyrkan, att sitta i korridoren och läsa böcker, att bli attackkramad, kramringar på läger, Jesus, när den tidigare sorgeklädda damen kommer i rosa, långa mejl, klänningar, när folk bryter på sitt modersmål, att få en nagellacksmatchande hand i sin, när man ringer Ingrid och hon skrattar jättemycket i luren, Luleå, DM på twitter, lärare, Gilmore Girls, när Sara skickar långa sms, att jag är med i Barbro och Ingrids gäng, när människor vill hjälpa varandra, litteratur, Bodil Malmsten, busungar. I could go on forever för livet är fyllt med saker som jag ser och sen tänker att detta måste vara det finaste som finns.

Jag läser:
Grand final i skojarbranchen för att jag lovat Ebba Witt-Brattström att läsa den (obs, ett av mina största moments i livet), Bibeln (såklart), de två senaste Vi läser och Franny and Zooey. Jag läser för sällan men helst intensivt och precis överallt.

Jag är galet stressad över:
Praktiskt taget ingenting. Jag är lite stressad över min projektplan men galet stressad vore att ta i. Jag har ingenting i skolan för första gången på två år och jag vet inte vad jag ska göra med all denna fritid.

Jag lyssnar helst på:
Jag har hört om en stad ovan molnen. Nä, kanske inte allra helst. Jag lyssnar dock helst på Minns du sången. Gärna Nils F Nygrens visor. Jag lyssnar helst på sådant som är franskt och alltså helt oförståeligt för mig. Jag lyssnar helst på jazz och om jag måste specificera mig så är Monica Zetterlund den allra bästa jag vet i musikväg. 
Jag drömmer om:

Så banala saker. Jag drömmer om att bli lärare och möta min första klass med elever. Jag drömmer om att cykla till jobbet, ha en familj och en garderob med fina kläder, en frys fylld med fika. Jag drömmer framför allt om att göra något vettigt med mitt liv. Att hantera de sekunder jag fått på ett bra sätt. Jag vill bara leva. Utan en massa pråligheter. Och göra människor glada.

Jag blir nostalgisk av:
Att hitta de barnböcker jag läste som liten på kyrkans loppis. Och av dofter. Jag minns nästan enbart saker på grund av dofter, smaker och hur det kändes. Jag är inte en sån som blir nostalgisk av  bilder egentligen.

   ♥G1 & G2


Kommentarer
Postat av: Nina

Alltså ♥♥♥
Det här med att du ska på stickjunta?! Min förra textilslöjdslärare lovade mig att ordna med en syjunta (med te, kakor och bra musik), men det blev aldrig av. Så himla ledset. Jag saknar dig Denise! Men du ser ju ut att bara må. Bra så. Kommer du till Stockholm snart?! Kram fina (och varför liknar det här mer ett sms än en bloggkommentar? vi har väl inte hörts på allt för länge, helt enkelt)!

Svar: Det här med att jag ska på stickjunta varje måndag från och med om två veckor. Det här med att ha bästisar i åldern 70+ är det bästa som finns!!! Jag saknar dig också, Nina. Jag hoppas att komma till Stockholm snart. Jag vill träffa dig och alla andra fina stockholmsvänner. Vi borde smsa bättre, puss!
Denise

2012-09-30 @ 17:09:48
Postat av: ☆ T-R ☆

åh vad jag tycker om dig

Svar: och jag gillar dig så himla mycket, min bästa seriefigur.
Denise

2012-09-30 @ 22:30:55
URL: http://tilderistin.blogg.se/
Postat av: Sara

<3<3<3

Svar: du är bäst
Denise

2012-10-04 @ 22:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0