Vad gör du nu för tiden?

Äsch, jag är väl mest på litteraturfestival i Umeå. Blir hälsad på av författare så att kulturtanter avundsjukt blänger på mig. Jag sitter på golvet och lyssnar på föredrag om nordisk kvinnolitteraturhistoria. Jag slänger mig spontant ner bredvid tre fantastiska kvinnor (författare, litteraturvetare, feminister, ni vet) på lunchen. Jag får böcker signerade med kramar och blommor. Jag funderar över litteraturens väsen och skriver brev. Lyssnar på Monika Fagerholm, Märta Tikkanen, Horace Engdahl, Gerd Brantenberg, Ebba Witt-Brattström. Jag umgås med världens bästa Andrea en massa och vandrar omkring i Umeå. Jag läser Elin Wägner och Sylvia Plath. Jag fnissar okontrollerat och längtar efter att få rapportera om helgen till min engelsklärare. Jag pratar feminism och litteratur och annat viktigt mest hela tiden och tänker inte det minsta på matematiken eller miljökunskapen. Jag lever livet, ni vet. Det är vad jag gjort sen i torsdags - levt livet på litteraturfestival. Det är vad jag gör nu för tiden. Eller vad jag gjorde kanske. Nu ska jag tillbaka till skolans värld: plugga historia, skriva rapport, formulera argument mot fosterdiagnostik, vakna tidigt, läsa i korridorerna och pladdra med klasskamraterna.

Kommentarer
Postat av: linnea

svar: men jag veeet. konstigt att det inte används oftare.

p.s. böcker äger

2012-03-19 @ 19:18:53
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: linnea

svar igen på en kommentar jag inte märkte förren nu som handlar om filmteamet: jaha, det var ju bra! varför hängde du med dem? (avis)

2012-03-19 @ 19:20:54
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: Alva

ååååh så fiiint. Hallå det är ju feministfestival i Umeå i april! Vi borde dra!

2012-03-19 @ 22:57:56
URL: http://justlikeromeo.blogg.se/
Postat av: Sara

Finis. Om du behöver argument mot fosterdiagnostik eller för-argument att bemöta så jobbade jag med det i typ en månad på etiken förra terminen.

För övrigt: Du är så bra!

2012-03-21 @ 09:15:35
Postat av: evelina

åhhh monika fagerholm. bästabästabästa.



allt låter alldeles fantastiskt, denise. (precis som allt du skriver här.)

2012-03-23 @ 20:46:44
URL: http://evelinamaria.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0