Sex bra saker med 2011

Sex händelser som varit bra det här året?

1 Det häftigaste någonsin var när jag och Daniella åkte till Piteå och avslutade kvällen med att hänga på busshållplatsen med Ebba Witt-Brattström. Det är nog något av det mest surrealistiska jag varit med om. Vi betedde oss som vanliga människor fast jag allra helst ville fnissa och dö. Antagligen den mest fantastiska dagen i mitt liv. Att casually hänga med sin största förebild.

2 En gång i Stockholm blev tre. Jag hälsade på i huvudstaden som detta år vann mitt hjärta på riktigt. Jag såg Fredrik Lindström på tunnelbanan, fick en bok signerad av Kristina Lugn, fika med alla mina närmsta stockholmsvänner, såg på Enligt Bodil Malmsten, dansade till Belle and Sebastian på Cirkus, gick på Dramaten två gånger och provade på livet i Örnsberg. Ja, Stockholms vinter är en sällsam värld och även hösten. Jag trivdes så himla himla bra med att vandra omkring på Söder, lukta på böcker på Rönnells och fika på fina caféer.

3 Jag var i London i somras. London har varit mitt drömresemål sen jag var liten och alltid lekte att jag var internatskoleelev i just London. Det var något av det finaste jag gjort i hela mitt liv. Att börja resan med att bli misstagen för en britt och sedan under veckans gång vandra omkring i London, köpa jättejättemycket böcker på fina antikvariat, gå på Hillsong, uppleva Saint Paul’s Cathedral och allt annat så där jätteturistigt. Vi gick dessutom och såg Much Ado About Nothing (vilket råkar vara en av mina favoritpjäser) på Shakespeare’s Globe. Det finaste kan nog ha varit när vi gick the Queen’s walk och det satt uppe fina lappar överallt med fina ord och att efter vägen fanns Southbank Book Market. Rader efter rader med böcker under en bro. Så himla fint och overkligt. London, London, London. I’ll be back, my dear.

4 I juli var jag på Lappis. Lappis som kommit att bli en av de bästa och mest känslofyllda veckorna år efter år. Lapplandsveckan är en kristen festival i Husbondliden som alltid levererar. Jag sov alldeles för lite för att det finaste på dagen var ju morgonbönen och man kan ju inte gå och lägga sig för det finns ingenting så fint som Husbondliden efter midnatt med sina vänner. Jag umgicks med släktingar som jag nästan aldrig annars ser, lyssnade på jättebra predikanter och hade helt enkelt en så himla bra vecka.

5 I höstas åkte jag till Abisko med skolan och i samma veva till Vassijaure med KSN. Först och främst så är det alltid fantastiskt att åka till fjällen eftersom det är så ofantligt vacker natur. Att dessutom spendera två nätter i en stuga med klasskompisar är u aldrig fel och inte heller att dricka nyponsopppa på en utsiktsplats klockan sex på morgonen. I Vassijaue lärde jag känna så många otroliga människor. Jag satt uppe till ett, åt godis och pratade om livet med Gertrud som bakar de godaste chokladhavrekakorna och fnissade och munhöggs varenda måltid med Barbro med den småländska dialekten. Jag gick vilse med Annette, som är så fin och bra att jag inte riktigt förstår hur det var innan jag kände henne, och lärde känna hela Vassijauregänget så bra och det var verkligen några av de finaste dagarna jag någonsin haft.

6 Jag var på två sommarläger i Arnemark. Det var så fint och bra på alla sätt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det finns inga ord för Arnemarksatmosfären, man måste uppleva den. Man måste uppleva kärleken, skratten, sången, busen, allt. Man måste uppleva det. Och att spendera en hel vecka där var alldeles obetalbart.


Kommentarer
Postat av: Sara

<3<3<3<3

2012-01-07 @ 12:04:14
URL: http://dessutomgillarjagregn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0