Ännu mer 2011-lista

Fem händelser som varit sämst det här året?
1 Det sorgligaste kan nog ha varit när jag kom till kyrkan och fick veta att mina allra bästa åttioåringar abrupt hade flyttat från Klöverträsk. Jag ringde Magda när jag gick hem och sen grät jag hela hela kvällen för jag hade så ont i hjärtat. Jag saknar fortfarande någon som kramar mig och säger ”åh, min flicka” och plockar upp mig med bilen på onsdagarna så himla ofta.

2 När huset i grannbyn brann ner. När huset där några av de mest charmerande människorna jag vet bodde. Alla klarade sig bra med mitt hjärta brister fortfarande så fort jag tänker på hur det måste känts att bli av med sitt hem. Det fina i hela historien är nog ändå Klöverträsks ofantliga kärlek till sina medmänniskor och att vi fick lära känna dessa fina människor som bodde granne med oss de följande månaderna.

3 Hela grejen med hur sårad och ledsen jag var på grund av mitt politiska engagemang i somras. Jag grät och grät och våndades väldigt mycket.

4 Det var väldigt sorgligt att jag spenderade hela mitt påsklov med att ha ångest över en oskriven rapport vilket gjorde så att jag inte kunde fokusera på någonting under hela veckan. Jag läste inte en bok.

5 Utöya var en fruktansvärd händelse som verkligen skakade mig och usch, jag kan fortfarande knappt tänka på det.

Blev året som du har tänkt dig?

Jag skrev såhär vintras och kan ju endast konstatera att året blev lite som jag önskade mig men ändå fyrtiofem gånger bättre. 2011 var ett så himla bra år på många sätt.

Vilka kläder har du använt mest?
Jag har nog mest burit klänningar, kjolar och stickade tröjor tror jag.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Monica Zetterlund är definitivt den som präglat mitt år ur en musikalisk synvinkel. Det kan nog ha att göra med att ingen sjunger som Monica. När Magda bodde hos mig i somras lyssnade vi förskräckligt mycket på Veronica Maggios senaste skiva och efter konserten lyssnade jag självklart mycket på Belle and Sebastian. Jag uppskattar även musik som påminner mig om det bästa som finns, sånt som Hela Kyrkan Sjunger, Minns Du Sången och Livets Ords Sångare och Musiker alltså. Jag har även lyssnat på mycket franskt som Edith Piaf och Juliette Gréco.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier.)
Alldeles för lite. Jag ser nästan aldrig på tv eller så. Jag såg dock en del på Mad Men och 7th Heaven. Gilmore Girls är ju ett ständigt inslag i mitt liv så that goes without saying lite. Jag såg Harry Potter and the Deathly Hallows på bio två gånger och grät tills det inte fanns några tårar kvar. 2012 kommer dock bli ett filmår, det känner jag på mig.

Vilka människor har du hängt mest med i år?

Jag har ju umgåtts mer än någonsin med Sara, vilket är fantastiskt för hon är en av de finaste och klokaste jag känner. Jag har umgåtts mycket med mina fina klasskompisar, lägermänniskorna, Magda, Anna och Daniella. Efter Vassijaure har jag hängt mycket med elimdamerna också.

Vad är det bästa du har läst?
Jag gjorde en topp fem-lista för ett tag sedan och där fanns Utrensning, Främlingen, Catcher in the Rye, Madame Bovary och Lady Susan med. Det är svårt dock. Jag har läst mindre än jag önskat men ändå för mycket för att kunna plocka ut solklara favoriter men dessa fem är fem av de allra bästa.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag på något sätt kom på vad jag ska göra när jag går ut gymnasiet. Mitt mvg i matte b och i kemi är också något som jag är så himla stolt över för jag tycker att det är två extremt svåra ämnen. Jag har dessutom börjat göra det jag själv vill, alltså inte det som förväntas av mig utan det som mitt hjärta allra helst vill och det är en framgång och har gjort 2011 så himla bra.


Kommentarer
Postat av: paulina

alltså kjol<33333333333

2012-01-03 @ 22:29:47
URL: http://estherochvargarna.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: ja du, det var alldeles fantastiskt. helt knäpp och underbar upplevelse. vad fint att du kommenterar, du som är helt cool dessutom, wow.

2012-01-04 @ 16:04:16
URL: http://misslinnealoo.blogg.se/
Postat av: Sara

än en gång:

<3<3<3<3<3<3

2012-01-07 @ 12:06:28
URL: http://dessutomgillarjagregn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0