Bokrea (eller att leta böcker)

Väckarklockan ringde klockan fem och jag klev, onödigt glad i hågen, upp. Det var ju, är ju, den tjugoandra februari - bokrea. Jag hoppade på den tidigaste bussen som passerar min lilla by och befann mig tio i sju framför portarna. Bokrea bokrea bokrea. Mötte upp Andrea och vi svarade lite awkward på dumma frågor ("Vad ska du leta efter?" "Böcker... eller alltså va?"). Väl inne plockade vi på oss varsin korg och begav oss ut i bokhavet. Vilken upplevelse ändå. Vackra underbara fantastiska böcker med illröda prislappar i travar. Vi tjattrade intensivt och plockade på oss bok efter bok. Det var så himla fint trots att jag blev inputtad framför en filmkamera (detta är resultatet, om nu någon skulle vilja veta att jag bor i Klöverträsk och har glasögonen på huvudet mest jämt) och vi lämnade Akademibokhandeln med välfyllda påsar och stora leenden. Jag äntrade för första gången Språklådan och föll handlöst för det ekande trapphuset, dörrarna och affischerna ("Alla goda ting är tre: Språk språk språk" och "I chose språkinriktningen because I knew it would pay off - Bill Gates"). "Här vill jag jobba. Andrea, här vill jag jobba." Det var verkligen den vackraste skolbyggnaden jag någonsin varit i. Vi var sedan på temadag om framtiden där mina framtidsplaner tveksamt kallades för interesting choice och dagen har flutit på väldigt fint egentligen. Den extra tidiga morgonen gör sig påmind och trots det stundande kemiprovet tänker jag dricka thé, se Sveriges mästerkock och läsa resten av aftonen.

Kommentarer
Postat av: Alva

åååh du är bara för fin Denise.

2012-02-22 @ 23:47:12
URL: http://justlikeromeo.blogg.se/
Postat av: evelina

vad fin du är!

2012-02-24 @ 22:32:42
URL: http://evelinamaria.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0