Till Amanda. Om London och böcker.

Hej bloggen, hej världen och framför allt hej min nyfunna vän Amanda!
Idag är det torsdag och idag har jag skrivit biologiprov, matematikdiagnos, refererat Mr Bean-klipp i realtid på engelska, pratat VI läser i personalrummet och varit hos trevligaste tandläkaren någonsin. För att uppehålla oss vid tandläkaren så skrattade hon hela tiden, klappade mig på huvudet, sa att jag var en söt tjej och hon var som en faster bara. Det var nog mitt trevligaste tandläkarbesök någonsin. Väldigt fint och bra. Jag kopplade just in min hårddisk och hittade bilder från London. Jag säger alltid att Luleå är min stad men å, London. London är min bästa inte hemma-stad verkligen. Bokhandlarna där man köper fem böcker för två pund, Shakespeare's Globe, allt. Kärleken. När jag läser historia och litteraturvetenskap på universitetet har jag tänkt bo i London en sommar. Bara för att få gå på alla de fina gatorna, besöka alla små antikvariat och se alla pjäser på the Globe. När jag är en rultig svensklärare vill jag gärna kunna berätta för mina elever om hur jag läste böcker på dagarna och tittade på Shakespeare på kvällarna. De kanske skulle förstå poängen bättre då - hur viktigt det är med det skrivna ordet och Shakespeare och sådant. Jag vet egentligen inte om ni är intresserade eller så men böcker är min passion och tänkte därför ge er en liten detta har jag läst 2012-lista.
Yarden av Kristian Lundberg
Silvermasken av Peter Englund
Den mjuka orkanen av Paulo Neruda
Fallet av Albert Camus
Emily L. av Marguerite Duras
Mina priser av Thomas Bernhard
Kapitulera omedelbart eller dö av Sanne Näsling
Den förälskade stenens tid av Adonis
Sommar av Alber Camus
Cigaretten efteråt av Horace Engdahl
Meteorer av Horace Engdahl
Den unge Werthers lidanden av J.W von Goethe
Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm

Kommentarer
Postat av: Utan betydelse

Vad härlig du verkar vara! Du känns mogen och intelligent, läskigt att du nästan är tio år yngre än mig. Tiden har väl sprungit ifrån mig.

2012-02-17 @ 08:12:45
Postat av: Amanda Jonsson

Så himla fint inlägg. Vill också till London och köpa billiga böcker och gå på pjäser.

2012-02-17 @ 16:20:18
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Sara

Min tandläkare är precis så. <3 Fast det är för att hon är en så bra familjevän till oss. Nästan som en faster.

Puss



ps. du är bra. ds.

2012-02-18 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0