Alleler och locus

Alla hjärtans dag. För två år sedan var jag rätt less på hypen och skrev detta. Håller fortfarande med och sörjer över att jag aldrig hinner tänka på att skriva saker som Men sen passerar klockan midnatt och då är det åtmintsone inte alla krossades hjärtans dag längre. nuförtiden. Natur slukade väl till stor del mitt skrivande och det är ju synd. Dagen till ära har jag ätit djungelvrål på miljökunskapen och ikväll pluggar biologi för allt jag är värd och gör mitt bästa för att inte bli sönderstressad. Alleler är gener med anlag och locus är genens plats mässar jag och försöker få in det i min arma skalle. Dagens finaste är att Bodil Malmsten släpper sin nya bok i april och att det nu är nästan precis på dagen en månad innan jag och Andrea sätter oss på en buss till Umeå och littfest. Ikväll ska jag läsa min kära bok och lösa korsord för natur ska ta mig tusan inte ta över livet totalt. Ta hand om er och vårda era hjärtan ömt.
På tal om kärlek har jag också sagt/skrivit det här och det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0