Kom an, skolan!

Imorgon börjar skolan och det känns så fint för skolan är bäst och jag börjar trean. För första gången i mitt liv har jag ett schema som ger mig hopp om ett liv utanför skolan. Jag ser möjligheter att hälsa på mina bästa tanter, göra plugg i god tid och läsa böcker. Sen sist har jag varit på läger och det var, som alltid, det bästa i världen. Jag sov arton timmar på fyra nätter, bakade chokladkakor tolv på natten, kramades, tjuvkryddade med cayennepeppar, hade viktiga samtal, deltog i vackra kvällsamlingar och åh, jag hade det ju bara sådär lägerbäst som man alltid har det i Arnemark. Om sex dagar ska jag dit igen och det känns bra. Jag vill spendera så mycket tid som möjligt på den där platsen. Efter lägret sov jag femton timmar och sen har jag plockat bär, myst med mina vackraste barn, klippt håret, fikat på tantcondis, spelat tp och jobbat på dagis. Fin avslutning på ett  sommarlov där dagarna hemma mest varit depåstopp eftersom det alltid varit något nytt på gång. Så himla bra sätt att spendera sin sommar.Pojkarna kände sig manade att posera med bacon.Vi fikade som sagt på tantcondis och Gustav tillverkade en token av en kapsyl, eller nått.
Här skrubbade jag en stekhäll och vi sjöng Time of My Life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0