Hej bloggen, tack för pluggflykten

This is a dead blog. Eller? Nej. Den har bara fått vila.
Sommaren tog slut och skolan tog vid. Skolan är så bra. Jag älskar ju verkligen att gå i skolan.
Rackarns vilken bra pluggflykt bloggen är. Jag tänkte ju börja skriva mitt miljökunskapsarbete när det slog mig att aaah, jag har ju en blogg. Snacka om att skjuta upp på saker i onödan.
Det har i alla fall gått ungefär en månad sen skolan börjat och jag har hunnit med så otroligt mycket. Bortsett från att jag varit i skolan och hunnit hamna 20 sidor efter i matematikboken och liknande så har jag faktiskt fjällvandrat. Naturvetenskapsprogrammet anordnar fjällvandring för tvåorna varje år. Vilken grej! Det var brutalt fint och det gjorde inget att jag vandrade 1.2 mil med feber.
Sedan åkte jag direkt till Vassijaure där jag hade fyra fantastiska dagar med 26 strålande personer som alla hittat varandra genom Kristen Samverkan Nord. Jag gick vilse första dagen. Det var en helt fantastisk upplevelse faktiskt. Det var så fint ändå. Visst, det var kanske inte så ultimat att mina byxor blev uppskrapade av att vi klättrade och åkte ner för stora klippblock och så men ändå. När vi bad till Jesus och sa att det var tvunget att vara slut på alla klippblock snart och att när vi kom över nästa krön så öppnade sig landskapet. Hur väl man kan lära känna någon genom att gå vilse ihop. Det var så fint ändå. På kvällarna var det kvällsandakter och vi satt och pratade i timmar. Vi skrattade och sjöng och bara hade the time of our life lite. Jag fick höra så många fantastiska livshistorier under helgen och fick prata så mycket om livet också. Det var en helt briljant helg. Jag fick många nya vänner och jag är så tacksam, så tacksam.
Nu senast spenderade jag en helg på Klippan där Jonas Magnusson höll i seminarier och gudstjänster och det var helt fantastiskt det också. Jag har levt på servingsmackor och fika hela helgen. Så fint att återse några av de som jag fjällvandrade med igen och återigen, dessa samtal. Så fint, så bra.
Livet leker, livet leker. Imorgon byter jag bort min samhällskunskap b mot geografi, vilket kommer ge mig massa extraplugg ett tag framöver men geografin kommer rocka mina sockar. Nu ska jag fortsätta dansa lite till min pepp-spellista och skriva om vattenkraft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0